Arrangementer - Side 3

Welcome all to this open lecture with Dr. Rebekka Horlacher, University of Zurich.

Welcome all to this open lecture with Professor Daniel Tröhler, University of Vienna / University of Oslo.

Master Rachelle Esterhazy ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Productive feedback practices in higher education. Investigating social and epistemic relations in two undergraduate courses.

Master Anna Therese Steen-Utheim ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Students’ sense making of feedback. Dialogue, interaction and emotions.

Welcome all to this open lecture with Dr. Tyler Watts, New York University.

Welcome all to this open lecture with Professor Cybele Raver, New York University.

Master Renate Andersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Mutual Development in Online Collaborative Processes. Three Case Studies of Artifact Co-creation at Different Levels of Participation.

This project seminar will inquire into historic and more contemporary changes as a background for more overall discussions of key research questions and priorities.

Presenter in this seminar is Hanni Muukkonen, Professor in Educational Psychology, Faculty of Education, University of Oulu, Finland.

Welcome to this open seminar with Professor Helen Gunter, University of Manchester, UK.

Master Marianne Takvam Kindt ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Beyond heritage and acculturation. Accounts of upbringing, choices, and plans from children of immigrants in prestigious higher education in Norway.

Welcome to an interesting hour with Professor Sara de Freitas.

Tenker hjernen? Er det slik at det levende er en enhet og at det er tenkningen som deler den opp?

Master Suitbert Emil Lyakurwa vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Universal design for learning towards achieving inclusive higher education in Tanzania.

The Learning, Motivation, and Well-Being -research group is hosting an open guest lecture by professor Lars-Erik Malmberg (Oxford University, UK) on intraindividual research on students’ learning experiences.

The Learning, Motivation, and Well-Being -research group is hosting an open guest lecture by professor Lars-Erik Malmberg (Oxford University, UK) on the use of multilevel structural equation modeling.

Vi ønsker alle velkommen til jubileumsseminar.

Cand.polit. Ann Merete Otterstad vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Avhandlingens tittel er:
Å stå i trøbbelet. Kartograferinger av barnehageforskningens metodologier. Postkvalitative passasjer og (ny)empiriske brytninger.

Cand.polit. Thomas Eri vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Teacher and librarian partnerships in literacy education: Contradictions, Barriers and Opportunities.

Fagutvalget ved Institutt for Pedagogikk ønsker alle nysgjerrige pedagogikkstudenter velkommen til høstens "Pedagoger i arbeidslivet- dag". Seks tidligere studenter fra Institutt for Pedagogikk kommer for å holde innlegg. De vil snakke om hvordan de har endt opp i yrket sitt og hva de gjør i arbeidet som pedagoger.

Department of Special Needs Education, Department of Education and Department of Teacher Education and School Research are hosting an open seminar on October 18th. The speakers are the internationally renowned professors, James Wertsch, Washington University in St.Louis and Per Linell, Linköping University.

Forskergruppa Humaniorastudier i pedagogikk inviterer til boklansering i forbindelse med professor emeritus Lars Løvlies 80 års dag.
Professor Julian Sefton-Green, and commentators, will give a talk about the new book Learning beyond the School.

Hva er oppvekst i Oslo? Gjennom romanen Tante Ulrikkes vei, fagboken De andres skole, Ungdataundersøkelsen og prosjektet Learning Lives deler Zeshan Shakar, Ingunn Marie Eriksen, Anders Bakken, Øystein Gilje og Ola Erstad historier om oppvekst i den globale landsbyen i et akademisk talkshow ledet av Sherin Awahab.

«Sier mer enn hundre forskningsrapporter» ble det sagt om Marte Spurklands bok Klassen. Hva skjer når Marte møter Kristinn Hegna og Kenneth Silseth som forsker på ungdom og læring?