Besøksadresse
Helga Engs hus, 5.etg
(kart)
Sem Sælands vei 7
0371
OSLO
In this seminar Dr. Judith Suissa presents her paper "The Political Imaginary of the New Language of Character Education".
Forskergruppa HUMDIVEd inviterer til faglig sammenkomst over dagsaktuelt tema.
Master Anders Johan Nordahl-Hansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 20. november 2015.
Avhandlingens tittel er:
Assessment of Language and Social communication in Children With Autism: Measurement Issues.
Bakgrunn for temavalg for dette utdanningshistoriske dagsseminaret er at 1965 kanskje er mer enn et år i kalenderrekka i norsk utdanningshistorie.
Presenter in this seminar is Ines Langemeyer, Chair of research on learning and instruction Karlsruhe Institute for Technology, Germany.
Den aktuelle flyktningeproblematikken har en juridisk, etisk og ikke minst en politisk og praktisk side. Flyktningestrømmen til Europa påkaller humanitet og solidaritet. Slik berører den Europas selvbilde.
Presenter in this seminar is Professor Julie McLeod, University of Melbourne
NB! Moved to room 233 Helga Engs hus
I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er knyttet til samfunnsvitenskapelige og pedagogiske metoder, vitenskapsteori og statistikk.
I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er knyttet til samfunnsvitenskapelige og pedagogiske metoder, vitenskapsteori og statistikk.
Forskergruppa HUMDIVEd inviterer til seminar over dagsaktuelt tema.
Stipendiat ved Instititutt for pedagogikk, Jon Kaurel, innleder.
Fagområdet for universitetspedagogikk inviterer til åpent seminar i anledning Arne Skodvins 70 års dag.
Master Magnus Hontvedt vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 11. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Simulations in Maritime Training. A video study of the socio-technical organisation of ship simulator training.
Master Robsan Margo Egne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 4. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Ethiopia in Transition: A Multicultural Education Perspective on Teacher Education Policies, Curricula, and Practices.
Semiaret begynner med visning av dokumentarfilmen "The Act of Killing", hvorpå Kirsten Hyldgaard fra Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) utforsker dokumentarens danningspotensial.
Hege Yvonne Hermansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Knowledge work in the teaching profession: Opening up the black box of teachers' engagement with Assessment for Learning.
Liv Ingrid Håberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Didaktisk arbeid i barnehagen. Kvalitativ studie av korleis assistenter og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb.
Christina Elde Mølstad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
State-Based Curriculum-Making - A Study of Curriculum in Norway and Finland.
European launch of a seminal book on the change dynamics in African higher education entitled "Knowledge Production and Contradictory Functions in African Higher Education" edited by Nico Cloete, Peter Maassen, Tracey Bailey
Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo og Institutt for grunnskole og faglærerutdanning ved Høgskolen i Oslo og Akershus inviterer til åpent seminar.
Tone Kvernbekk on her coming book “Evidence-Based Practice in Education. Functions of Evidence and Causal Presuppositions” (Taylor & Francis)
In this seminar Claudia Schumann presents her paper “Graphic Contaminations: Cosmopolitics of the 'I' in Persepolis and American Born Chinese”. The seminar will be followed by a casual reception in which we share some wine, meze and friendly conversations.
Presenter is Julian Garritzmann, University of Konstanz, Germany.
Alfredo Jornet Gil vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 27. februar 2015.
Avhandlingens tittel er:
The Bodily and Contextual Foundations of Conceptual Coherence and Continuity. Case studies from the teaching and learning of science inquiry.
Rose Ephraim Matete vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 17. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Decentralisation in Tanzanian Education and Teacher Accountability. The Case of Primary School Management in Kinondoni Municipality and Mbeya City.