Anna Therese Steen-Utheim

Førsteamanuensis - Institutt for pedagogikk
Bilde av Anna Therese Steen-Utheim
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

Mine forskningsinteresser er særlig knyttet til tilbakemeldinger, undervisning og læring og digitalisering av undervisningsformer i høyere utdanning. Noen av temaene jeg forsker på, er tilbakemeldinger som en dialogisk læringsprosess samt hvordan tilbakemeldingskompetanse utvikles hos faglig ansatte.

Pågående prosjekter

Feedback literacy

Undervisning

Undervisnings- og veiledningsoppgavene mine er knyttet til pedagogikk i høyere utdanning, og på UiO er min undervisningstid tilknyttet LINK - Senter for læring og utdanning. Der underviser jeg i fellesdelen for faste ansatte.

Emneord: Pedagogikk, Undervisning, Digitalisering, Høyere utdanning, Universitetspedagogikk

Publikasjoner

  • Steen-Utheim, Anna Therese & Hopfenbeck, Therese Nerheim (2018). To do or not to do with feedback. A study of undergraduate students' engagement and use of feedback within a portfolio assessment design. Assessment & Evaluation in Higher Education. ISSN 0260-2938. 44(1), s. 80–96. doi: 10.1080/02602938.2018.1476669.
  • Aagaard, Toril; Breivik, June; Erikson, Inger Carin; Hjukse, Hjørdis; Swanberg, Anne Berit & Steen-Utheim, Anna Therese [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Teknologi og nye undervisningspraksiser: Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjon. UNIPED. ISSN 1500-4538. 41(2), s. 133–146. Fulltekst i vitenarkiv
  • Steen-Utheim, Anna Therese & Wittek, Anne Line (2017). Dialogic feedback and potentialities for student learning. Learning, Culture and Social Interaction. ISSN 2210-6561. 15, s. 18–30. doi: 10.1016/j.lcsi.2017.06.002. Fulltekst i vitenarkiv
  • Steen-Utheim, Anna Therese & Foldnes, Njål (2017). A qualitative investigation of student engagement in a flipped classroom. Teaching in Higher Education. ISSN 1356-2517. 23(3), s. 307–324. doi: 10.1080/13562517.2017.1379481. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Steen-Utheim, Anna Therese (2017). Kvalitet i nettundervisning - en veileder. Fleksibel Utdanning Norge. ISSN 9788291766362.
  • Baird, Jo Anne; Hopfenbeck, Therese Nerheim; Newton, Paul; Stobart, Gordon & Steen-Utheim, Anna Therese (2014). Assessment and Learning: State of the Field Review. Norwegian Knowledge Centre for Education.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 11. mars 2021 14:36 - Sist endret 20. juli 2021 20:52