Anna Therese Steen-Utheim

Førsteamanuensis - Institutt for pedagogikk
Bilde av Anna Therese Steen-Utheim
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0317 OSLO
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 OSLO

Faglige interesser

Mine forskningsinteresser er særlig knyttet til tilbakemeldinger, undervisning og læring og digitalisering av undervisningsformer i høyere utdanning. Noen av temaene jeg forsker på, er tilbakemeldinger som en dialogisk læringsprosess samt hvordan tilbakemeldingskompetanse utvikles hos faglig ansatte.

Pågående prosjekter

Feedback literacy

Undervisning

Undervisnings- og veiledningsoppgavene mine er knyttet til pedagogikk i høyere utdanning, og på UiO er min undervisningstid tilknyttet LINK - Senter for læring og utdanning. Der underviser jeg i fellesdelen for faste ansatte.

Emneord: Pedagogikk, Undervisning, Digitalisering, Høyere utdanning

Publikasjoner

  • Aagaard, Toril; Breivik, June; Erikson, Inger Carin; Hjukse, Hjørdis; Swanberg, Anne Berit; Steen-Utheim, Anna Therese & Tveiten, Oddgeir (2018). Teknologi og nye undervisningspraksiser: Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjon. UNIPED.  ISSN 1500-4538.  41(2), s 133- 146 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Steen-Utheim, Anna Therese & Hopfenbeck, Therese Nerheim (2018). To do or not to do with feedback. A study of undergraduate students' engagement and use of feedback within a portfolio assessment design.. Assessment & Evaluation in Higher Education.  ISSN 0260-2938.  44(1), s 80- 96 . doi: 10.1080/02602938.2018.1476669 Vis sammendrag
  • Steen-Utheim, Anna Therese & Foldnes, Njål (2017). A qualitative investigation of student engagement in a flipped classroom. Teaching in Higher Education.  ISSN 1356-2517.  23(3), s 307- 324 . doi: 10.1080/13562517.2017.1379481 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Steen-Utheim, Anna Therese & Wittek, Anne Line (2017). Dialogic feedback and potentialities for student learning. Learning, Culture and Social Interaction.  ISSN 2210-6561.  15, s 18- 30 . doi: 10.1016/j.lcsi.2017.06.002 Fulltekst i vitenarkiv.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 11. mars 2021 14:36 - Sist endret 11. mars 2021 21:22