Gro Skåland
Student
-
Det utdanningsvitenskapelige fakultet

English version of this page
E-post
gro.skaland@iped.uio.no
Rom
4380
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
Gaustadalléen 21
Forskningsparken
0349 Oslo
Faglige interesser
- Min faglige interesse er den multimodale eleven. Det innebærer utforsking av hvordan vi kan innkludere kropp og fysiske omgivelser som en del av den kommunikasjonen som foregår i læringsprosesser. Kroppsperspektivet blir sett i lys av læringskontekster, kulturhistoriske perspektiv og post-human teori. Med denne tilnærmingen har jeg studert temaer som matematikkforståelse i begynner-opplæringen og bruk av digitale og analoge representasjoner i naturfag på ungdomstrinnet.
Fullførte prosjekter
- Skåland, G. (2016). Hvor går kromosomene? Elevers metaforiske gester i møte med analoge og digitale representasjoner av konsepter i naturfag.
- Skåland, G. (2015). Den lærende kroppen. Pedagogisk Profil, 2, 14-17.
Utdanning
- Master i Pedagogikk, Utdanningsvitenskapelig Fakultet, Universitetet i Oslo 2016.
- Bachelor i Pedagogikk, Utdanningsvitenskapelig Fakultet, Universitetet i Oslo 2014.
- Svennebrev i møbelsnekkerfaget, Lill-Ulv Snekkerverksted, 2006
- Art Direction, Westerdals Reklameskole, 1998
Undervisning
Universitetet i Oslo
- PED 1001 Læring og Undervisning
- PED 1002 Danning og Utdanning
- UVEXFAC Examen Facultatum - Utdanningsvitenskapelig variant
- UTVIT 1100 Innføring i Utdanningsvitenskap
- Under planlegging: PED 2802 Læring, Design og Teknologi
Oslo Metropolitan University
- TOSBA 1 Profesjonsfag for tospråklige lærere
- TOSBA 3 Profesjonsfag for tospråklige lærere
Stipender
- COST European Cooperation in Science and Technology. Reisestipend tilknyttet sommerskole ved Universitetet i Sheffield: DigiLitEY Training School 2018 - Makerspaces in the Early Years: Enhancing Digital Literacy and Creativity.
- Phd prosjektet har mottat midler til 30 dagers opphold ved Universitetet i Sheffield fra the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 734720 (MSCA RISE: Research and Innovation Staff Exchanges)
Relaterte nettverk
Publikasjoner
-
Skåland, Gro; Arnseth, Hans Christian & Pierroux, Palmyre (2020). Doing Inventing in the Library. Analyzing the Narrative Framing of Making in a Public Library Context. Education Sciences. ISSN 2227-7102. 10(6). doi: 10.3390/educsci10060158. Fulltekst i vitenarkiv
-
Skåland, Gro (2020). Doing Inventing In The Library. A presentation of research and findings from the STEAM in the library project. .
Publisert 17. apr. 2018 13:40
- Sist endret 17. apr. 2018 13:40