Gro Skåland

Bilde av Gro Skåland
English version of this page
Telefon +47-22858652
Rom 4380
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Gaustadalléen 21 Forskningsparken 0349 Oslo
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 OSLO
Andre tilknytninger Det utdanningsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

  • Min faglige interesse er den multimodale eleven. Det innebærer utforsking av hvordan vi kan innkludere kropp og fysiske omgivelser som en del av den kommunikasjonen som foregår i læringsprosesser. Kroppsperspektivet blir sett i lys av læringskontekster, kulturhistoriske perspektiv og post-human teori. Med denne tilnærmingen har jeg studert temaer som matematikkforståelse i begynner-opplæringen og bruk av digitale og analoge representasjoner i naturfag på ungdomstrinnet.

Fullførte prosjekter

Utdanning

  • Master i Pedagogikk, Utdanningsvitenskapelig Fakultet, Universitetet i Oslo 2016.
  • Bachelor i Pedagogikk, Utdanningsvitenskapelig Fakultet, Universitetet i Oslo 2014.
  • Svennebrev i møbelsnekkerfaget, Lill-Ulv Snekkerverksted, 2006
  • Art Direction, Westerdals Reklameskole, 1998

Undervisning

Universitetet i Oslo

  • PED 1001 Læring og Undervisning
  • PED 1002 Danning og Utdanning
  • UVEXFAC Examen Facultatum - Utdanningsvitenskapelig variant
  • UTVIT 1100 Innføring i Utdanningsvitenskap
  • Under planlegging: PED 2802 Læring, Design og Teknologi

Oslo Metropolitan University

  • TOSBA 1 Profesjonsfag for tospråklige lærere
  • TOSBA 3 Profesjonsfag for tospråklige lærere

Stipender

  • COST European Cooperation in Science and Technology. Reisestipend tilknyttet sommerskole ved Universitetet i Sheffield: DigiLitEY Training School 2018 - Makerspaces in the Early Years: Enhancing Digital Literacy and Creativity.
  • Phd prosjektet har mottat midler til 30 dagers opphold ved Universitetet i Sheffield fra the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 734720 (MSCA RISE: Research and Innovation Staff Exchanges)

Relaterte nettverk

Emneord: Pedagogikk, IKT og læring, Interaksjonsanalyse, Meningsdanning, Læringskontekst, Multimodalitet
Publisert 17. apr. 2018 13:40 - Sist endret 17. apr. 2018 13:40