Kirsten Sivesind
Førsteamanuensis
-
Institutt for pedagogikk

English version of this page
E-post
kirsten.sivesind@iped.uio.no
Telefon
+47 22857609
Rom
559
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0317 OSLO
Postadresse
Postboks 1092 Blindern
0317 OSLO
Faglige interesser:
- Sammenliknende utdanningspolitikk
- Læreplanstudier og didaktikk
- Læreplan- og kunnskapshistorie
- Utdanningsreformer og styring
Undervisning:
2021: PED 2201 og UV9116
2020: Forskningsfri
2015-2019: Underviser på Bachelor, Master og PhD-nivå ved Institutt for pedagogikk.
2003-2014: Underviste på Master i Utdanningsledelse
Bakgrunn:
- Førsteamanuensis, Institutt for Pedagogikk, UiO, 2015 -
- Førsteamanuensis, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO, 2008-2014
- Førstelektor, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO, 2004-2008
Verv:
- NATED, Nasjonal forskerskole i utdanningsvitenskap (leder for spor 3: 2014-2016)
- Representant for det Utdanningsvitenskapelige fakultet i koordineringen av Oslo Summer School in Comparative Social Science Studies (H2015-2017)
- Medlem i programråd for pedagogikk (2015-2019)
- Leder for programråd for Master i Utdanningsledelse (2011-2012) og medlem (2016- )
- Med-redaktør i European Educational Research Journal (2011-2019) og medlem i redaksjonsråd 2020-
- Assosiert redaktør i Journal of Curriculum Studies (2015-)
- Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (medlem i redaksjonsråd: 2015-)
- Pedagogisk forskning i Sverige (medlem i nordisk redaksjonsråd)
Publikasjoner
- Sivesind, Kirsten & Hovdhaugen, Elisabeth (2021). Oppgaver som medierende betingelser for læring og danning – erfaringer fra et bachelorstudium i pedagogikk. UNIPED. ISSN 1500-4538. 44(1), s 43- 59 . doi: 10.18261/issn.1893-8981-2021-01-05 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2020). Læreplaner: fra dokumenter til dokumentasjon, I: Rune Johan Krumsvik & Roger Säljö (red.), Praktisk-pedagogisk utdanning – en antologi (2. utg.). Fagbokforlaget. ISBN 9788245033717. 12. s 321 - 345
- Sivesind, Kirsten & Skedsmo, Guri (2020). Educational Governance, Gap-Management Strategies, and Reorganizational Processes of the State Authorities in Norway, In Helene Ârlestig & Olof Johansson (ed.), Educational Authorities and the Schools. Springer. ISBN 9783030387587. Norway. s 75 - 92 Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten (2019). Læreplanen og det brede samfunnsmandatet, I: Styring og ledelse i grunnopplæringen. Spenninger og dynamikker.. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-60554-4. 6. s 91 - 110 Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten (2019). Nordic Reference Societies in School Reforms in Norway: An Examination of Finland and the Use of International Large-Scale Assessments, In Florian Waldow & Gita Steiner-Khamsi (ed.), Understanding PISA’s Attractiveness. Critical Analyses in Comparative Policy Studies. Bloomsbury Academic. ISBN 9781350057302. 5.
- Sivesind, Kirsten & Karseth, Berit (2019). An officially endorsed national curriculum: institutional boundaries and ideational concerns. Curriculum Perspectives. ISSN 0159-7868. 39(2), s 193- 197 . doi: 10.1007/s41297-019-00074-4 Fulltekst i vitenarkiv.
- Baek, Chanwoong; Hörmann, Bernadette; Karseth, Berit; Pizmony-Levy, Oren; Sivesind, Kirsten & Steiner-Khamsi, Gita (2017). Policy learning in Norwegian school reform: a social network analysis of the 2020 incremental reform. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. ISSN 2002-0317. 4(1), s 1- 14 . doi: 10.1080/20020317.2017.1412747 Fulltekst i vitenarkiv.
- Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2017). State School Inspection Policy in Norway and Sweden (2002-2012): A reconfiguration of governing modes?, In Stephen Ball (ed.), Governing by numbers: Education, governance, and the tyranny of numbers. Routledge. ISBN 9781138701151. 7. s 131 - 160
- Sivesind, Kirsten & Luimes, Maike (2017). Didaktik and curriculum studies: a European perspective, In John Chi-kin Lee & Kerry J. Kennedy (ed.), Theorizing Teaching and Learning in Asia and Europe. A Conversation between Chinese Curriculum and European Didactics. Routledge. ISBN 9781138805996. 11. s 217 - 231
- Sivesind, Kirsten & Wahlström, Ninni (2017). Curriculum and Leadership in Transnational Reform Policy: A Discursive-Institutionalist Approach, In Michael Uljens & Rose Ylimaki (ed.), Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik. Non-affirmative Theory of Education. Springer. ISBN 978-3-319-58650-2. Chapter 14. s 439 - 462
- Møller, Jorunn & Sivesind, Kirsten (2016). Rektorers blikk på opplæringslovens rettslige regulering, I: Kristian Andenæs & Jorunn Møller (red.), Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215026671. Kapittel 8. s 161 - 181
- Sivesind, Kirsten; Afsar, Azita & Bachmann, Kari Elisabeth (2016). Transnational policy transfer over three curriculum reforms in Finland : The constructions of conditional and purposive programs (1994–2016). European Educational Research Journal. ISSN 1474-9041. 15(3), s 345- 365 . doi: 10.1177/1474904116648175 Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten; Skedsmo, Guri & Hall, Jeffrey Brooks (2016). Et felles nasjonalt tilsyn: Om rammeverk og reformbaner gjennom historien, I: Kristian Andenæs & Jorunn Møller (red.), Retten i skolen - mellom pedagogikk, juss og politikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215026671. Kapittel 5. s 99 - 119
- Sivesind, Kirsten & Westbury, Ian (2016). State-based curriculum work and curriculum-making: Norway’s Læreplanverket 1997. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 48(6), s 766- 782 . doi: 10.1080/00220272.2016.1186741
- Sivesind, Kirsten & Westbury, Ian (2016). State-based curriculum-making, Part I. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 48(6), s 744- 756 . doi: 10.1080/00220272.2016.1186737
- Tønnesson, Johan & Sivesind, Kirsten (2016). The Rhetoric of the Norwegian Constitution Day: A Topos Analysis of Young Norwegian Students’ May 17 Speeches, 2011 and 2012. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. 60(2), s 201- 218 . doi: 10.1080/00313831.2015.1017837
- Westbury, Ian; Aspfors, Jessica; Fries, Anna-Verena; Hansen, Sven-Erik; Ohlhaver, Frank; Rosenmund, Moritz & Sivesind, Kirsten (2016). Organizing curriculum change: an introduction. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 48(6), s 729- 743 . doi: 10.1080/00220272.2016.1186736 Vis sammendrag
- Westbury, Ian & Sivesind, Kirsten (2016). State-based curriculum-making, Part 2, the tool-kit for the state’s curriculum-making. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 48(6), s 757- 765 . doi: 10.1080/00220272.2016.1186738
- Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2015). State School Inspection Policy in Norway and Sweden (2002-2012): a reconfiguration of governing modes?. Journal of Education Policy. ISSN 0268-0939. 30(3), s 429- 458 . doi: 10.1080/02680939.2014.945488 Fulltekst i vitenarkiv.
- Sivesind, Kirsten (2014). Education in the Spirit of Archimedes: pertaining to the buoyancy of PISA. Oxford Studies in Comparative Education. ISSN 0961-2149. 24(1), s 57- 77
- Sivesind, Kirsten & Karseth, Berit (2014). Curriculum Theory and Research in Norway: Traditions, Trends and Topics, In William F. Pinar (ed.), International Handbook of Curriculum Research. Routledge. ISBN 9780415804295. 30. s 362 - 375
- Sivesind, Kirsten (2013). Læreplanene i Kunnskapsløftet: et internasjonalt-sammenliknende perspektiv. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052.
- Sivesind, Kirsten (2013). Mixed images and merging semantics in European curricula. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 45(1), s 52- 66 . doi: 10.1080/00220272.2012.757807
- Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2013). Læreplaner – fra dokumenter til dokumentasjon, I: Rune Johan Krumsvik & Roger Säljö (red.), Praktisk-pedagogisk utdanning - en antologi. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1280-4. Kapittel. s 303 - 342
- Tønnesson, Johan & Sivesind, Kirsten (2013). Grunnlovens unge ambassadører: Analyse av et utvalg 17. maitaler holdt av norske skolelever i 2011 og 2012. Maal og Minne. ISSN 0024-855X. (2), s 65- 95
- Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2012). Kunnskapsløftet som reformprogram: fra betingelser til forventninger, I: Tomas Englund; Eva Forsberg & Daniel Sundberg (red.), Vad räknas som kunskap? Läroplanteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola. Liber. ISBN 978-91-47-09985-6. Kapittel 12. s 242 - 260 Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten (2012). Jus + ped = sant? Et felles nasjonalt tilsyn i skolen - om nye styringsformer og bruken av faglig skjønn, I: Henning Jakhelln & Trond-Erik Welstad (red.), Utdanningsrettslige emner. Cappelen Damm AS. ISBN 9788202358822. 34. s 655 - 681
- Sivesind, Kirsten; van den Akker, Jan & Rosenmund, Moritz (2012). The European Curriculum: restructuring and renewal. European Educational Research Journal. ISSN 1474-9041. 11(3), s 320- 327 . doi: 10.2304/eerj.2012.11.3.320
- Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2011). Conceptualising Curriculum Knowledge Within and Beyond the National Context, In Lyn Yates & Madeleine Grumet (ed.), Curriculum in Today's World. Routledge. ISBN 978-0-415-57582-9. Kapittel 5. s 58 - 76
- Sivesind, Kirsten (2011). Johann Friedrich Herbart. Den pedagogiske forelesningen, I: Arne Skodvin; Karl Henrik Flyum; Geir Knudsen & Eva Simonsen (red.), Forelesningens kunst. Unipub forlag. ISBN 978-82-7477-499-5. Kapittel. s 115 - 133
- Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2011). Et felles nasjonalt tilsyn - om forholdet mellom statlig styring og faglig skjønn, I: Jorunn Møller & Eli Ottesen (red.), Rektor som leder og sjef - om styring, ledelse og kunnskapsutvikling i skolen. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01797-6. Kapittel 3. s 51 - 73
- Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (2010). OECD setter dagsorden, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.), PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01487-6. Kapittel1. s 20 - 41
- Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2010). Conceptualising Curriculum Knowledge Within and Beyond the National Context. European Journal of Education. ISSN 0141-8211. 45(1), s 103- 120 . doi: 10.1111/j.1465-3435.2009.01418.x Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten (2010). PISA i Arkimedes. ånd: om evalueringers oppdrift i utdanningssystemet, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.), PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01487-6. Kapittel 7. s 124 - 142
- Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2009). Læreplanstudier - perspektiver og posisjoner, I: Erling Lars Dale (red.), Læreplan i et forskningsperspektiv. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01323-7. Kapittel 2. s 23 - 61
- Bachmann, Kari Elisabeth; Sivesind, Kirsten & Bergem, Randi (2008). Evaluering og ansvarliggjøring i skolen, I: Eyvind Elstad; Gjert Langfeldt & Stefan Hopmann (red.), Ansvarlighet i skolen. Politiske spørsmål og pedagogiske svar. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-28007-9. Kapittel 4. s 94 - 122
- Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2008). Hva forandres med nye standarder? Krav og utfordringer med Kunnskapsløftets læreplaner, I: Eyvind Elstad; Gjert Langfeldt & Stefan Hopmann (red.), Ansvarlighet i skolen. Politiske spørsmål og pedagogiske svar. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-28007-9. Kapittel 3. s 62 - 93
- Werler, Tobias & Sivesind, Kirsten (2007). Norway, In Hans Döbert; Wolfgang Hörner; Von Knopp Bortho & Wolfgang Mitter (ed.), The Education Systems of Europe. Kluwer Academic Publishers. ISBN 1-4020-4868-8. Kapittel. s 573 - 589
- Afsar, Azita; Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2006). Fra gammel til ny læreplan - etablerte forventninger og mulige forandringer, I: Ragnhild Midtbø (red.), Lærerkvalifisering og godt lærerarbeid. Bedre skole. ISBN 8291684-19-7. Kapittel 7. s 91 - 111
- Møller, Jorunn; Sivesind, Kirsten; Skedsmo, Guri & Aas, Marit (2006). Skolelederundersøkelsen 2005. Om arbeidsforhold, evalueringspraksis og ledelse i skolen. Acta Didactica. ISSN 1502-2013. (1)
- Sivesind, Kirsten (2006). Innledning, I: Kirsten Sivesind; Gjert Langfeldt & Guri Skedsmo (red.), Utdanningsledelse. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-25997-6. Innledning. s 7 - 20
- Afsar, Azita; Skedsmo, Guri & Sivesind, Kirsten (2006). Evaluering og kunnskapsutvikling i ledelse av utdanning, I: Kirsten Sivesind; Gjert Langfeldt & Guri Skedsmo (red.), Utdanningsledelse. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-25997-6. Kapittel 11. s 202 - 226
- Werler, Tobias & Sivesind, Kirsten (2006). Norway. Norway, In Hörner, W.; Döbert, H.; von Kopp, B.; Mitter, W. (Eds.) : The Education Systems of Europe. Springer Science+Business Media B.V.. s 573 - 589
- Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (red.) (2010). PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01487-6. 323 s.
- Sivesind, Kirsten; Langfeldt, Gjert & Skedsmo, Guri (red.) (2006). Utdanningsledelse. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-25997-6. 271 s.
- Langfeldt, Gjert; Sivesind, Kirsten & Skedsmo, Guri (red.) (2006). Utdanningsledelse. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 8202259975. 271 s.
- Hansen, Petteri; Sivesind, Kirsten & Thostrup, Rune (2020). Managing Expectations by Projecting the Future School:Observing the Nordic Future School Reports via Temporal Topologies.
- Sivesind, Kirsten (2020). Hvordan skape god utdanning i en globalisert tidsalder? Historisk sammenliknende læreplanstudier gir flere svar. Vis sammendrag
- Volmari, Saija; Sivesind, Kirsten & Jónasson, Jón Torfi (2020). Regional Knowledge Transfer in School Reform Policy and the Nordic Other.
- Hörmann, Bernadette; Karseth, Berit; Sivesind, Kirsten & Tiplic, Dijana (2019). Knowledge sources in crafting school reform policy: The case of Norway.
- Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2019). Recent reform trajectories in Nordic school reform - towards stronger international convergence?.
- Sivesind, Kirsten (2019, 12. juni). En podcast om gamle og nye læreplaner. [Internett]. Universitetet i Oslo.
- Sivesind, Kirsten (2019, 02. juni). Fagfornyelsen. [Radio]. NRK P2.
- Sivesind, Kirsten (2019). Kunnskap, kyndighet og kjærlighet - den læreplanhistoriske arven." En kommentar Gudmund Hernes.
- Sivesind, Kirsten (2019, 27. mars). Kunnskapsløft eller kunnskapsbløff? Innlegg og deltakelse paneldebatt om fagfornyelsen i regi av Klassekampen. Kulturhuset i Oslo.
- Sivesind, Kirsten (2019). Læreplan, ledelse og styring av utdanning.
- Sivesind, Kirsten (2019). Læreplanen som kontrakt. Et foredrag for 300 skoleledere i regi av Faggruppen for Utdanningsledelse, ILS..
- Sivesind, Kirsten (2019). Policy Knowledge and Lesson Drawing in Nordic School Reform in an Era of International Comparison: A Double Symposium.
- Sivesind, Kirsten (2019). Policy transfer, regional workshop: Summing up – future steps.
- Sivesind, Kirsten (2019). Å muliggjøre danning gjennom måter å forske på: om betydningen av bilder, scenarier og historiske linjer.
- Sivesind, Kirsten & Karseth, Berit (2019). Knowledge sources in crafting school reform policy: The case of Norway.
- Sivesind, Kirsten & Skedsmo, Guri (2019). Styring, gap-analyser og reorganisering av den statlige utdanningsadministrasjonen i Norge.
- Skedsmo, Guri & Sivesind, Kirsten (2019). Educational governance, gap-management strategies, and reorganizational processes of the state authorities in Norway.
- Sivesind, Kirsten (2018, 30. oktober). Fagfornyelsen: muligheter og utfordringer. Innlegg og paneldebatt i regi av Utdanningsforbundet. [Internett]. Lærernes hus.
- Sivesind, Kirsten (2018). Læreplanen i et samfunnsperspektiv.
- Steiner-Khamsi, Gita; Baek, Chanwoong; Hörmann, Bernadette; Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2018). Policy Knowledge and Lesson Drawing in Nordic School Reform in an Era of International Comparison.
- Baek, Chanwoong & Sivesind, Kirsten (2017). The Use of International and National "Evidence" in White and Green Papers from Norway: A detailed SNA of references.
- Lie, Elin Rødahl; Sivesind, Kirsten & Landfald, Ørjan Flygt (2017). Medierende betingelser for læring og danning: et pedagogisk forsknings- og utviklingsprosjekt.
- Sivesind, Kirsten & Hörmann, Bernadette (2017). Bildung – Alive and allowed? Curriculum practices, European didactics and the governing role of new assessment pedagogies in schools.
- Sivesind, Kirsten & Karseth, Berit (2017). Externalization in Norwegian School Reform: A Social Network Analysis of International and Regional References. Summary of the Norwegian Project.
- Afsar, Azita & Sivesind, Kirsten (2016). Undervisning, I: Ole Andreas Kvamme; Tone Kvernbekk & Torill Strand (red.), Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202494667. Kapittel. s 137 - 154
- Sivesind, Kirsten & Wahlström, Ninni (2016). Curriculum on the European policy agenda: Global transitions and learning outcomes from transnational and national points of view. European Educational Research Journal. ISSN 1474-9041. 15(3), s 271- 278 . doi: 10.1177/1474904116647060
- Sivesind, Kirsten (2015). Komparative studier: om forholdet mellom utdanningspolitikk og utdanningsforskning.
- Sivesind, Kirsten & Luimes, Maike (2015). Conceptualizing Curriculum and Bildung: rethinking the ‘whys’ and ‘whats’ of teaching within a European Research Discourse.
- Luimes, Maike & Sivesind, Kirsten (2014). A comparison of subject matter content and the semantics of new curricula for lower secondary school in Norway and Germany (North Rhine-Westphalia).
- Luimes, Maike & Sivesind, Kirsten (2014). A comparison of subject matter content and the semantics of new curricula for lower secondary school in Norway and Germany (North Rhine-Westphalia).
- Luimes, Maike & Sivesind, Kirsten (2014). Content for teaching or competencies for learning? The formation of subject matter content and its legitimation.
- Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2013). State Inspectoral Systems in Norway and Sweden: a reconfiguration of governing modes? Conference Paper. NW 23: School Inspection - Policies and Practices.
- Hall, Jeffrey Brooks & Sivesind, Kirsten (2013). State Inspectoral Systems in Norwegian and Swedish Education: From Politics to Practice - Preliminary Results.
- Sivesind, Kirsten; Bachmann, Kari Elisabeth & Afsar, Azita (2013). Researching curriculum specification and freedom in Norway, In Wilmad Kuiper & Jan Berkvens (ed.), Balancing Curriculum Regulation and Freedom across Europe : CIDREE Yearbook 2013. CIDREE: Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe. ISBN 978-90-329-2336-5. Chapter. s 163 - 188 Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten (2012). Trajectories of national school inspection: between norms and rights. Vis sammendrag
- Sivesind, Kirsten & Skedsmo, Guri (2012). National School Inspection and Modernizing Trajectories of Governing and Control. Vis sammendrag
- Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2010). Administrating Minds, Managing Hopes. The Movement toward Accountability and Individualization in Education.
- Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (2010). Hvorfor en bok om PISA?, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.), PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01487-6. Forord. s 13 - 15
- Elstad, Eyvind & Sivesind, Kirsten (2010). Innledning, I: Eyvind Elstad & Kirsten Sivesind (red.), PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01487-6. Innledning. s 16 - 19
- Sivesind, Kirsten & Afsar, Azita (2010). Proramevaluering av Master i Pedagogikk, Universitetet i Agder.
- Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2009). Læreplanen: en betingelse eller forventning? En sammenliknende studie av skolens respons på nye læreplaner i et styringsperspektiv.
- Karseth, Berit & Sivesind, Kirsten (2009). Skolens samfunnsmandat – med eller uten anførselstegn. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. (1), s 50- 54
- Sivesind, Kirsten (2009). Juss + ped = sant? Om felles nasjonalt tilsyn i Oslo og Akershus 2008.
- Skedsmo, Guri; Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2009). Responsibility and Accountability in Institutional Governance.
- Skedsmo, Guri; Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2009). Responsibility and Accountability in Institutional Governance.
- Elstad, Eyvind; Hopmann, Stefan; Langfeldt, Gjert & Sivesind, Kirsten (2008). Ansvarliggjøring i praksis.
- Møller, Jorunn & Sivesind, Kirsten (2008). OECD-rapporten om skoleledelse og sluttresultater fra ASAP-prosjektet. Hvilke forventninger rettes mot norsk utdanningspolitikk?.
- Sivesind, Kirsten (2008). Reformulating reform: curriculum history revisited. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. 101.
- Sivesind, Kirsten & Bachmann, Kari Elisabeth (2007). Evaluation and Standardization. The Changing Role of Curriculum and Reform.
- Sivesind, Kirsten; Carlsten, Tone Cecilie & Westbury, Ian (2007). Back to the Future - the Changing Role of Curriculum Politics in Norway and Illinois.
- Afsar, Azita; Bachmann, Kari Elisabeth & Sivesind, Kirsten (2006). Fra gammel til ny læreplan - etablerte forventninger og mulige forandringer. Kommunikasjon. ISSN 1502-3052. (6)
- Sivesind, Kirsten (2005). PISA og TIMSS. En kommentar.
- Sivesind, Kirsten & Fries, Anna-Verena (2005). Perception of confclict sources in curriculum making.
- Sivesind, Kirsten & Fries, Anna-Verena (2005). Tensions in curriculum making.
Publisert 6. aug. 2010 09:12
- Sist endret 23. feb. 2021 23:11