marenom
Faglige interesser
- Norskdidaktikk
- Dialogisk undervisning og utvikling av dialog i klasserommet
- Undervisning og læring med digitale læringsressurser
Undervisning
- PED1001 - Læring og undervisning
- PED2140 - Hvordan mennesker lærer
- PED4031 - Anvendt metode med fordypning
- PED4331 - Fordypningsemne
- PED4580 - Praksisseminar
Bakgrunn
- 2016-2017: Undervisning i norskdidaktikk ved ILS
- 2011-2016: Lektor ved Bjørnholt videregående skole
- 2003-2016: Diverse fag: psykologi, nordisk, PPU, historie, veiledningspedagogikk
- 2003-2011: Forlagsredaktør og diverse konsulentarbeid
- 2002: Cand.philol. allmenn litteraturvitenskap hovedfag, kunsthistorie, mediefag
Publikasjoner
-
Omland, Maren; Ludvigsen, Sten Runar & Rødnes, Kari Anne (2022). The role of querying: Investigating subject-oriented meaning-making. Learning, Culture and Social Interaction. ISSN 2210-6561. doi: 10.1016/j.lcsi.2021.100599. Vis sammendrag
-
Omland, Maren (2021). Technology-aided meaning-making across participation structures: interruptions, interthinking and synthesising. International Journal of Educational Research. ISSN 0883-0355. doi: 10.1016/j.ijer.2021.101842. Fulltekst i vitenarkiv
-
Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill; Omland, Maren & Cook, Victoria (2021). Who has power? An investigation of how one teacher led her class towards understanding an academic concept through talking and microblogging. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 98, s. 1–12. doi: 10.1016/j.tate.2020.103229. Fulltekst i vitenarkiv
-
Omland, Maren & Rødnes, Kari Anne (2020). Building agency through technology-aided dialogic teaching. Learning, Culture and Social Interaction. ISSN 2210-6561. 26. doi: 10.1016/j.lcsi.2020.100406. Fulltekst i vitenarkiv
-
Omland, Maren (2020). Querying in dialogic teaching.
-
Rasmussen, Ingvill; Smørdal, Ole; Amundrud, Anja Skrepstad; Frøytlog, Jo Inge Johansen; Omland, Maren & Dolonen, Jan Arild [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2019). Dialogisk undervisning med digitale verktøy. Ressurser for lærere.
Publisert 6. sep. 2017 11:43
- Sist endret 19. mars 2019 10:58