marenom

Bilde av person
Kan ikke hente personopplysninger fra ekstern kilde

Faglige interesser

  • Norskdidaktikk
  • Dialogisk undervisning og utvikling av dialog i klasserommet
  • Undervisning og læring med digitale læringsressurser

Undervisning

Bakgrunn

  • 2016-2017: Undervisning i norskdidaktikk ved ILS
  • 2011-2016: Lektor ved Bjørnholt videregående skole
  • 2003-2016: Diverse fag: psykologi, nordisk, PPU, historie, veiledningspedagogikk
  • 2003-2011: Forlagsredaktør og diverse konsulentarbeid
  • 2002: Cand.philol. allmenn litteraturvitenskap hovedfag, kunsthistorie, mediefag

 

Emneord: Pedagogikk, Dialog i klasserommet, Digitale læringsomgivelser, Norskdidaktikk

Publikasjoner

  • Omland, Maren; Ludvigsen, Sten Runar & Rødnes, Kari Anne (2022). The role of querying: Investigating subject-oriented meaning-making. Learning, Culture and Social Interaction. ISSN 2210-6561. doi: 10.1016/j.lcsi.2021.100599.
  • Omland, Maren (2021). Technology-aided meaning-making across participation structures: interruptions, interthinking and synthesising. International Journal of Educational Research. ISSN 0883-0355. doi: 10.1016/j.ijer.2021.101842. Fulltekst i vitenarkiv
  • Rødnes, Kari Anne; Rasmussen, Ingvill; Omland, Maren & Cook, Victoria (2021). Who has power? An investigation of how one teacher led her class towards understanding an academic concept through talking and microblogging. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 98, s. 1–12. doi: 10.1016/j.tate.2020.103229. Fulltekst i vitenarkiv
  • Omland, Maren & Rødnes, Kari Anne (2020). Building agency through technology-aided dialogic teaching. Learning, Culture and Social Interaction. ISSN 2210-6561. 26. doi: 10.1016/j.lcsi.2020.100406. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 6. sep. 2017 11:43 - Sist endret 19. mars 2019 10:58