Svitlana Kucherenko
Stipendiat
-
Institutt for pedagogikk

English version of this page
Telefon
+47 22840854
Rom
575
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0317 Oslo
Postadresse
Postboks 1092 Blindern
0317 Oslo
Andre tilknytninger
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
(Student)
Faglige interesser
- Minoritetsspråklige barn og unge
- Flerspråklighet
- Tospråklig utvikling
- Språk og leseforståelse
- Førskolelærerens epistemiske oppfatninger
Pågående aktiviteter
- Teaching for text comprehension: Supporting young second-language learners’ text comprehension in urban multiethnic preschools in Norway (PreComp)
- NATED: The National Graduate School in Educational Research: Spor 1: Language development, text comprehension and literacy.
Utdanningsbakgrunn og arbeidshistorikk
- 2013- Stipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo
- 2011-2013: Pedagogisk leder, Gransbakken barnehage, Bydel Alna, Oslo
- 2009-2011: Master of Philosophy in Comparative and International Education, Institute for Educational Research, University of Oslo
- 2009-2010: Tospråklig lærer, Velkomstgruppa, Rom skole, Askim
- 2009: Multicultural Identity in the Global World, halvårskurs, barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Oslo and Akershus
- 2008: Our Shared European Culture, halvårskurs, lærerutdanning, Høgskolen i Oslo og Akershus
- 2001-2006: Bachelor in Pedagogics and Methods of Secondary Education, English and World Literature, Practical Psychology in Educational Institutions, Gorlivka State Pedagogical Institute for Foreign Languages, Ukraine
Publikasjoner
-
Rydland, Veslemøy & Kucherenko, Svitlana (2013). “Commuting”: How Linguistic Diversity Is Made Relevant in Young Bilingual Girls’ Identity Negotiations. I Bjørnestad, Elisabeth & Stray, Janicke Heldal (Red.), New Voices in Norwegian Educational Research. Brill|Sense. ISSN 978-94-6209-462-8.
-
Kucherenko, Svitlana; Rydland, Veslemøy & Grøver, Vibeke (2019). Book sharing with young dual language learners in preschool.
-
Grøver, Vibeke; Rydland, Veslemøy; Kucherenko, Svitlana & Sandøy, Mari Hustad (2016). Enhancing vocabulary development in young bilingual learners through text talk in school and at home.
Publisert 3. okt. 2013 12:23
- Sist endret 17. okt. 2014 12:58