soniamu

Image of person
Could not get user data from external service

Professional interests

  • Critical and libertarian pedagogy
  • Neurocognition
  • Bilinguism and multilinguism
  • Adult special educational needs
  • Adult pedagogy
  • Acquired specific learning difficulties
  • Special educational vocational guidance
  • Health literacy and numeracy

Teaching

SPED2100

SPED4001/SPED4002

 

Job experience

  • Psychopedagogist Department for Assessment at Sunnaas Rehabilitation Hospital (Nesodden) , 2013-2018
  • Coordinator and leader of department, Blokkaveien housing, Ullern quarter (Oslo), 2011-2013

Education

  • Master degreee in ReHabilitation, Facultry of Health Sciences, OsloMet, 2010-2015
  • Master degree in School Management, University of Barcelona, 2001-2005
  • Bachelor degree in Psychopedagogy, University Autonoma of Barcelona, 1994-1998

Publications

  • Hammeren Pedersen, Miriam Aurora & Munoz Llort, Sonia (2023). Normkritiske verktøy for å inkludere transpersoner: Incompleteness og anarkafeministisk interseksjonalitet. Tidsskrift for kjønnsforskning. ISSN 0809-6341. 47(1), p. 6–18. doi: 10.18261/tfk.47.1.2.
  • Munoz Llort, Sonia; Puenchir, Maria; Utsi, Inga Márjá & Orning, Sara Elisabeth Sellevold (2021). Interseksjonelle framtidsfortellinger: Hvem får drømme om framtiden? Tidsskrift for kjønnsforskning. ISSN 0809-6341. 45(2), p. 73–88. doi: 10.18261/issn.1891-1781-2021-02-03-02. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Lindvig, Inger Kjersti & Munoz Llort, Sonia (2023). Ivaretakelse av student mangfold i høyere utdanning.
  • Munoz Llort, Sonia (2023). Critical pedagogies in our daily lives: embodying intersectional and transnational feminist struggles for our collective liberation.
  • Munoz Llort, Sonia; Riis, Kirstine & Wormli, Hanne Eirin (2023). Du kan heller gå tur med mattelæreren: Hvordan kan tverrfaglig samarbeid fremme inkludering for funksjonshemmede barn og ungdom i skolen og på fritiden?
  • Munoz Llort, Sonia & Puenchir, Maria (2022). Interseksjonelle framtider: Hvem får drømme om framtida?
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Spesialpedagogisk karriereveiledning fra ungdomsskole til voksenopplæring.
  • Munoz Llort, Sonia & Abrahamsen, Thorvald Tangjerd (2022). Inkludering, mangfold og universell utforming.
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Sosialt arbeid og avskaffelse av arbeidslinja.
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Abolición de las fronteras geopolíticas y académicas.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Panelsamtale om at kvinner får færre timer BPA enn menn.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Markering av FNs internasjonale dag for funksjonshemmede 2022. Inkludering i utdanning og arbeid.
  • Munoz Llort, Sonia & Puenchir, Maria (2021). Hvordan fremmer vi inkludering av mangfold i høyere utdanning?
  • Andersen, Eva-Mari & Munoz Llort, Sonia (2021). Feminismer i interseksjonene: samtaler for å endre samfunnet.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Voksne med traumatiske hjerneskader som aktive medskapere i forskning gjennom erfaringsbaserte fortellinger. Eget bidrag til panelsamtale «Betydning av erfaringsbaserte fortellinger i funksjonshemmedes forskning» sammen med Halvor Hanisch (OsloMet), Sara S. E.Orning (UiO) og Eva-Mari Pedersen (UiO) .
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Las pedagogías anarquistas: sus principios e implicaciones prácticas en contextos universitarios públicos.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Spesialpedagogikken er moden for revisjon. Utdanningsnytt.no.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Avskaffelse av arbeidslinja for å fremme frihet og mangfold . RadikalPortal.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Vold i grunnskolen – symptom på et dehumaniserende samfunn. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Helsepersonells fordommer mot innvandrere, etniske minoriteter og urfolk. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Kritisk vurdering av skriftlig helseinformasjon for voksne med ervervet hjerneskade.
  • Munoz Llort, Sonia (2019). Participation and collaboration in a research project about health literacy in adults with traumatic brain injury. Academia Letters. ISSN 2771-9359.
  • Muñoz Llort, Sonia; Svartskuren, Jane & Partee, Iselin (2019). Tilpasset kommunikasjon for voksne pasienter med språkvansker. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Spesialpedagogikk i et livsløpsperspektiv- et nødvendig fagfelt for mestring i hverdagen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 04, p. 24–26.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Avkolonisering av grunnskolesystemet, en vei til forsoning og fred. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Er et likeverdig helsevesen mulig i et klassedelt samfunn? Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Skolen som kooperativ arena for sosial endring. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia & Lindebakk, Camilla (2017). Politisk overstyring av lærernes kompetanse er ikke til barnas beste. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2016). Et utdatert utdanningssystem i krise. Maddam.
  • Muñoz Llort, Sonia (2016). Spesialpedagogens rolle i rehabiliteringsfeltet for voksne med nedsatt funksjonsevne. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 05, p. 24–30.
  • Fredriksen, Frode & Muñoz Llort, Sonia (2013). Riv ned veggene! Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Munoz Llort, Sonia; Brudevoll, Therese Breen; Løvig-Larsen, Hilde Therese; Heinilä, Maija; Eriksen Becker, Jorunn & Lodberg-Holm, Hanna Kavli [Show all 9 contributors for this article] (2023). Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak. Universitetet i Sørøst-Norge. ISSN 978-82-7206-759-4.
  • Munoz Llort, Sonia; Becker, Jorunn Eriksen; Brudevoll, Therese Breen; Makhoul, Lubna; Lodberg-Holm, Hanna Kavli & Løvig-Larsen, Hilde Therese [Show all 8 contributors for this article] (2022). Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak. Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg. ISSN 978-82-7206-759-4.

View all works in Cristin

Published Mar. 28, 2019 8:54 AM - Last modified Oct. 30, 2019 12:13 PM