English
version of this page
Development of numeracy and literacy in children - forprosjekt
(avsluttet)
Målet med dette forprosjektet var å legge grunnlaget for en lengre studie som har som mål å forstå hvorfor noen barn strever med lesing og matematikk og forstå hvorvidt og hvordan de to ferdighetene utvikles i et samspill gjennom skoleårene. En slik forståelse vill være viktig ikke bare for teoriutvikling, men også for å tilpasse undervisning til den enkelte samt å utvikle tiltak for å forebygge og avhjelpe vansker.
(Illustrasjonsfoto: Colourbox)
Dette forprosjektet var forløper for forskningsprosjektet NumLit - Development of numeracy and literacy in children som er finansiert av FINNUT-programmet i Norges Forskningsråd.
Forprosjektet var finansiert av Institutt for spesialpedagogikk (2017-2018).
For mer informasjon om forprosjektet, gå til den engelske nettsiden.
Publisert 10. nov. 2017 14:12
- Sist endret 8. apr. 2020 09:45