Hanne Røe-Indregård
Stipendiat
-
Institutt for spesialpedagogikk

English version of this page
Telefon
+47 22858045
Rom
455
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0371 Oslo
Postadresse
Postboks 1140 Blindern
0318 Oslo
Andre tilknytninger
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
(Student)
Faglige interesser
- Språkutvikling
- Voksen-barn samspill
- Barnehagen som læringsarena
Bakgrunn:
- 2018 - d.d.: Doktorgradsstipendiat
- 2016 - 2018.: Vitenskapelig Assistent ved Oslo Assessment, Intervention and Learning Lab (O-AILL)
- 2013- 2016: Jobbet som lærer i grunnskolen
- 2011-2013: Master i Spesialpedagogikk, fordypning i logopedi, Universitetet i Oslo
- 2010-2011: Årsenhet i Spesialpedagogikk, Universitet i Oslo
- 2007-2010: Jobbet som pedagogisk leder i barnehage
- 2007: Utdannet barnehagelærer ved Høgskolen i Tromsø
Publikasjoner
-
Røe-Indregård, Hanne; Rowe, Meredith L.; Rydland, Veslemøy & Zambrana, Imac Maria (2022). Features of communication in Norwegian parent–child play interactions. First language. ISSN 0142-7237. 42(3), s. 383–404. doi: 10.1177/01427237211072661.
-
Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne; Wold, Astri Heen & Hagtvet, Bente Eriksen (2019). Amount, diversity and density of words in book reading dialogues with preschool teachers and children with Norwegian language-majority and -minority backgrounds. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation. ISSN 0909-8976. s. 49–66. Fulltekst i vitenarkiv
-
Røe-Indregård, Hanne; Hølland, Silje & Hagtvet, Bente Eriksen (2019). Barnehagelæreres samtalestrategier og fem-seks-åringers deltakelse i utvidende samtaler. Norsk tidsskrift for logopedi. ISSN 0332-7256. s. 5–15. Fulltekst i vitenarkiv
-
Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne; Wold, Astri Heen; Lykkenborg, Marta & Hagtvet, Bente Eriksen (2018). Initiativ og responsmønstre i boklesingsdialoger mellom barnehagelærer og barn med minoritetsspråklig bakgrunn. NOA - Norsk som andrespråk. ISSN 0801-3284. 1-2, s. 66–92. Fulltekst i vitenarkiv
-
Brinchmann, Ellen Irén; Røe-Indregård, Hanne; Karlsen, Jannicke; Schauber, Stefan & Hagtvet, Ragna Bente Eriksen (2021). Linguistic Qualities of Child and Teacher Contextualized and Decontextualized Talk.
-
Røe-Indregård, Hanne; Rowe, Meredith; Rydland, Veslemøy & Zambrana, Imac Maria (2021). Semantically Contingent Responsiveness in Early Parent-Child Interactions. .
-
Karlsen, Jannicke & Røe-Indregård, Hanne (2018). Flerspråklige barn i norsk barnehage: Dialogisk samspill i boklesingsaktivitet.
-
Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne; Wold, Astri Heen & Hagtvet, Bente (2018). Stille barn: Hvordan pedagoger legger til rette for godt samspill i dialoger med flerspråklige barn som snakker lite.
-
Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Bratlie, Siri Steffensen; Jarl, Kristensen; Valberg, Åsrun Edvardsen & Røe-Indregård, Hanne [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2017). Learning Morphology with a Software App: the Effect of Input Variability.
Publisert 27. juni 2016 08:36
- Sist endret 28. jan. 2020 21:52