Linn Stokke Guttormsen

Bilde av Linn Stokke Guttormsen
English version of this page
Telefon +47 22859126
Rom 467
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 Oslo

Faglige interesser

  • Stamming
  • Behandling av stamming
  • Barnehagebarn
  • Taleflytvansker
  • Logopedi

Bakgrunn

  • 2018-2022 Post doktor i EST-prosjektet
  • 2013- 2018 Doktorgrad i spesialpedagogikk, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo
  • 2011-2013 Logoped i PP-tjenesten i Oslo
  • 2010-2011 Spesialpedagog Gran skole
  • 2010 Mastergrad i spesialpedagogikk, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo 

 

Emneord: Logopedi, taleflytvansker, stamming

Publikasjoner

Guttormsen, Linn Stokke & Sjøstrand, Åse (2018). Logopedisk behandling av barnehagebarn som stammer må være evidensbasert. Dagsavisen - Nye Meninger.

Guttormsen, Linn Stokke (2018). To av tre barn som stammer slutter før de er sju år. Intervju, Forskning.no.

Guttormsen, Linn Stokke (2018). How to mark the International Stuttering Awareness Day?

Guttormsen, Linn Stokke (2016). En av ti barn stammer. Første steg. ISSN 1504-1891.

Guttormsen, L. S., Kefalianos, E., & Næss, K. A. B. (2015). Communication Attitudes in Children who Stutter: A Meta-analytic Review. Journal of Fluency Disorders. https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2015.08.001

Guttormsen, Linn Stokke (2015). Treåringer som stammer er kritiske til hvordan de snakker. Intervju, Forskning.no.

Guttormsen, Linn Stokke (2015). Når barn begynner å stamme. Intervju, Norsk helseinformatikk.

Guttormsen, L.S, Bjerve, T.O & Lindbäck, S (2012). Pedagogisk-psykologisk tjenestes virksomhet, arbeidsoppgaver, organisering og muligheter - PPT tilbyr kurs for elever med dysleksi. Psykologi i kommunen, 47 (5), 33-42.

  • Hofslundsengen, Hilde Christine; Kirmess, Melanie; Guttormsen, Linn Stokke; Næss, Kari-Anne Bottegård & Kefalianos, Elaina (2021). Systematic review of implementation quality of non-pharmacological stuttering intervention trials for children and adolescents. Journal of Fluency Disorders. ISSN 0094-730X. doi: 10.1016/j.jfludis.2021.105884. Fulltekst i vitenarkiv
  • Guttormsen, Linn Stokke; Scott Yaruss, Yaruss & Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Parents’ perceptions of the overall impact of stuttering on young children. American Journal of Speech-Language Pathology. ISSN 1058-0360. 30(5), s. 2130–2142. doi: 10.1044/2021_AJSLP-20-00113.
  • Sjøstrand, Åse; Kefalianos, Elaina; Hofslundsengen, Hilde Christine; Guttormsen, Linn Stokke; Kirmess, Melanie & Lervåg, Arne [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Non-pharmacological interventions for stuttering in children six years and younger. Cochrane Database of Systematic Reviews. ISSN 1469-493X. 2021(9), s. 1–63. doi: 10.1002/14651858.CD013489.pub2. Fulltekst i vitenarkiv
  • Haraldseid, Ingrid T; Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke & Hokstad, Silje (2021). Stamming forekommer hyppig hos barn med Down syndrom: Resultater fra en landsomfattende empirisk studie . Norsk tidsskrift for logopedi. ISSN 0332-7256. Fulltekst i vitenarkiv
  • Guttormsen, Linn Stokke; Yaruss, Scott & Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Parents' Perceptions of the Overall Impact of Stuttering on Young Children. . American Journal of Speech-Language Pathology. ISSN 1058-0360. doi: 10.1044/2021_AJSLP-20-00113.
  • Hansen, Elisabeth Holm; Sandvik, Berit Margrethe; Teige, Anne-May; Antypas, Konstantinos; Guttormsen, Linn Stokke & Næss, Kari-Anne Bottegård (2021). Tidlig identifisering av barn som stammer- en spørreundersøkelse av helsesykepleieres vurderinger. Sykepleien Forskning. ISSN 1890-2936. 16, s. 1–21. doi: 10.4220/Sykepleienf.2021.83692. Fulltekst i vitenarkiv
  • Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke & Hofslundsengen, Hilde Christine (2021). Barnehagelærers praksis med barn som stammer. I Bøyum, Sigrid & Hofslundsengen, Hilde Christine (Red.), Barnehagelærerrollen. Mangfold, mestring og likeverd. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-04072-1. s. 49–67.
  • Guttormsen, Linn Stokke; Yaruss, J Scott & Næss, Kari-Anne Bottegård (2020). Caregivers’ Perceptions of Stuttering Impact in Young Children: Agreement in Mothers’, Fathers’ and Teachers’ Ratings. Journal of Communication Disorders. ISSN 0021-9924. 86, s. 1–13. doi: 10.1016/j.jcomdis.2020.106001. Fulltekst i vitenarkiv
  • Guttormsen, Linn Stokke; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline & Næss, Kari-Anne Bottegaard (2019). Stammebehandling av barnehagebarn: Norske logopeders praksis : . Norsk tidsskrift for logopedi. ISSN 0332-7256. 65(2), s. 6–13. Fulltekst i vitenarkiv
  • Guttormsen, Linn Stokke; Kefalianos, Elaina & Næss, Kari-Anne Bottegaard (2015). Communication attitudes in children who stutter: A meta-analytic review. Journal of Fluency Disorders. ISSN 0094-730X. 46, s. 1–14. doi: 10.1016/j.jfludis.2015.08.001.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 2. apr. 2013 11:28 - Sist endret 13. nov. 2018 13:48