Fakultet - Side 9

Professor Monica Melby-Lervåg holder Brown bag seminar i metodologi, med tittelen : A 100 new studies: Working Memory Training Does Still Not Improve Performance on Measures of Intelligence or Other Measures of “Far Transfer”
Doktorgradsstipendiat Arne Kirkhorn Rødviks prosjekt har arbeidstittelen:
"Oversikt over språklydforvekslingar for vaksne og born med cochleaimplantat"
Stipendiat Veerle Garrels holder forelesning på Åpen dag.
Doktorgradsstipendiat Anne Arnesens prosjekt har arbeidstittelen:
"Students Reading Proficiency and Social Behavior in Norwegian Elementary Schools: A Review of Available Measurements and a Validation of Screening Tools"

Master Mari Dalen Herland vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 25. januar 2016.
Avhandlingens tittel er:
Erfaringer og forhandlinger om foreldreskap: en kvalitativ undersøkelse blant fedre og mødre med barnevernserfaring og alvorlige atferdsvansker som ungdom.

Enkel matservering, med kaffe/te og åpent for alle!

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet observasjon og test.

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet kvalitativ forskningsmetode.

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet kvalitativ forskningsmetode.

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet kvalitativ forskningsmetode.

I forbindelse med ansettelse av førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet utviklingshemning.

I forbindelse med ansettelse av førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet utviklingshemning.

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet lese- og skrivevansker.

I forbindelse med ansettelse av professor/ førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, skal det gjennomføres prøveforelesninger. Stillingen er tilknyttet fagfeltet lese- og skrivevansker.
Den tradisjonelle Helga Eng-forelesningen vil fremover være en sentral del av en nyetablert Helga Eng-dag. Denne arrangeres for første gang 6.november 2015.

Stipendiat Silje Systad og logoped Christiane Sørensen holder forelesning på Faglig-pedagogisk dag.

Doktorgradsstipendiat Marta Lykkenborgs prosjekt har arbeidstittelen:
"Samspill mellom norskspråklig barnehagelærer og førskolebarn med urdu/panjabi som morsmål under boklesing når barna er henholdsvis fire og fem år"
Doktorgradsstipendiat Tamar Kalandadzes prosjekt har arbeidstittelen "Figurative Language Processing in persons with Autism Spectrum Disorder (ASD)"
Doktorgradsstipendiat Hanne Næss Hjetlands prosjekt har arbeidstittelen "The language foundation of reading comprehension development: A multimethod approach"

Doktorgradskandidat May-Britt Monsruds prosjekt har arbeidstittelen "Språkferdigheter i en minoritetssituasjon - implikasjoner for kartlegging". Monsrud er stipendiat ved HiOA.

Gro Elisabeth Aasen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 28. august 2015.
Avhandlingens tittel er:
Språk og aktivitet hos barn og ungdom som er blinde.

Doktorgradskandidat Mussa Ngonyanis prosjekt har arbeidstittelen "The Essence of Education for Children with Disabilities in Developing Countries: Teachers' Self-Efficacy, Attitudes and Willingness towards Inclusion of Pupils with Disabilities in Tanzania".

Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.
Researchers of education and special needs education are presently being challenged by politicians and society at large to contribute more actively with guidelines to educators about which policies and practices to adopt. Randomized controlled trials (RCT) are often described as the gold standard\ for providing guidance to educators about evidence based policies and practices. What are their benefits, costs and potential consequences?
To discuss these and other related issues, the research group, Child Language and Learning, organizes a seminar entitled,
The value of randomized controlled trials in education and special needs education