UiO-arrangementer
Kommende
Møt UiO-undervisere som bruker kunstig intelligens (KI) i sin undervisning. Se deres eksempler og diskuter egne tanker om temaet.
Tidligere
Mange mener mye om betydningen av kunstig intelligens for utdanning. Hvilke konkrete erfaringer har vi gjort oss ved SV-fakultetet? Hvordan ser KI-problemstillingene ut med samfunnsvitenskapelige briller? AI Task Force presenterer funn og fremtidsutsikter.
Vi inviterer herved til et seminar om AI og læring, som finner sted den 29. november 2023, fra kl. 10:00 til 12:00 på HF:studios i Sophus Bugges Hus, 1. etasje. Seminaret vil ta opp virkningene av AI i kombinasjon med naturlig læring på utdanning, kunnskapsarbeidere og studenter. Det vil bli presentasjoner og interaktive diskusjoner.
Curious to know more about teaching and learning with universal design and for accessibility? This one-day workshop might be just the right choice for you!
Konferansen vil presentere resultatene fra prosjektet og belyse dagsaktuelle temaer knyttet til akademia og kompetansebehov i arbeidslivet.
Dette er seminar nummer tre i rekken av LINKs serie av "Snakk om: ChatGPT, hva gjør vi nå?" I dette seminaret fokuserer vi på læringsaktiviteter.
Etter seminaret tilbyr vi rundbordsamtale der vi får tid og anledning til å snakke mer sammen.
Det er fort gjort å la seg blende av alle mulighetene moderne språkmodeller som ChatGPT fører med seg, men det er ikke til å komme fra at de også byr på visse utfordringer i høyere utdanning, spesielt knyttet til undervisning og vurdering.
Lurer du på hvordan kan man tilpasse eksamensoppgaver, gjenkjenne en AI-generert tekst og hva man som sensor skal gjøre ved mistanke om fusk?
How can Circle U. students, academics, and leaders collaborate on interdisciplinary education and find ways to prepare students for coping with wicked problems?
Her kan du se presentasjoner til Audun Skau Hansen, Ildikó Pilán (PPT) og Morten Nadim (PDF) som ble vist på seminaret.
Dette er det første seminaret i rekken av ChatGPT og KI, hva gjør vi nå? og fokuserer på ChatGPT og vurdering. (1 av 4)
Dette seminaret utforsker spørsmål knyttet til kunstig intelligens, ChatGPT og akademia. Hva er egentlig ChatGPT? Hvor smart er den og truer den vitnemålenes integritet?
Dette kurset er for deg som publiserer dokumenter på uio.no, Canvas eller Inspera.
Velkommen til UiOs årlige utdanningskonferanse!
Torsdag 1. desember fyller vi Georg Sverdrups hus med spennende foredrag, panelsamtaler og idéverksteder om hvordan vi sammen kan skape enda bedre utdanning ved UiO.
Video er et fantastisk virkemiddel for å øke studentenes læring. De bør ha en gjennomtenkt plass i læringsdesignet og støtte opp om emnets læringsmål. De trenger imidlertid ikke være lange eller avanserte for å fungere til dette formålet. I denne workshopen jobber vi med korte forhåndsinnspilte videoer. Vi vil bruke UiOs nye tjeneste for videoproduksjon, Panopto
How are universities enabling student participation in innovation? What impact may increased student participation have for students, universities, and society? How should universities support student innovation?
The academic chairs in the Circle U. work package Sustainable Student Innovation organise a two-day workshop in Oslo addressing the issue of female innovators and entrepreneurs in universities and what we can do to support them.
Høstens første faglige frokost er i år en del av Forskningsdagene. Denne fredagen inviterer FIKS til en samtale om hvilke kunnskapskilder lærere støtter seg på i skolen, og hvordan lærere og andre profesjonsutøvere kan vite at de kunnskapskildene og ressursene de støtter seg på, er gode kilder med høy kvalitet. Det blir blant andre bidrag ved Maiken Risan, forsker i FIKS og Monika B. Nerland, professor ved Institutt for pedagogikk ved UiO.
Lurer du på hvordan du kan utvikle mappeinnleveringer som f.eks. video, intervju eller artikkelskriving der fokuset er på vurdering for læring, altså formativ læring?
Lærere støtter seg på en rekke kunnskapskilder i skolen. Hva kjennetegner de ulike kildene til kunnskap i skolen? Ser vi endring der muntlig formidling får større plass enn skriftlig? Spørsmål som dette blir drøftet av ulike aktører i utdanningssektoren på årets første FIKS-webinar.
Dette kurset er for deg som lager innhold ved UiO og har lite eller ingen kjennskap til universell utforming fra før.
SPARK Social Innovation invites you to an open discussion on research ethics and integrity.
Et godt læringsmiljø legger grunnlaget for læring, og gruppelærerne har en viktig rolle for å bidra til å skape dette læringsmiljøet. Nå får gruppelærerne sin egen kick-start på semesteret!
Senior Minister Tharman Shanmugaratnam of Singapore reflects on the global governance reforms needed in light of a new confluence of global insecurities stemming from pandemics, the growing challenges of the global commons and a more polarised world.