Publisert 26. okt. 2023 11:36

How can students acquire knowledge and skills that will serve them for life? In spring 2023, students at the UV-faculty had the opportunity to develop skills such as problem-solving, collaboration, and creativity – all life-long skills.

Publisert 22. sep. 2023 10:25

Student-centered learning approaches and integrated technology in classrooms invite new ways of thinking about the design of learning environments in higher education. Students and teachers have used Room 241 as an IDEA laboratory to experiment with different arrangements of furniture, ‘dancing walls’ and screens with the aim of enacting and evaluating how active learning classrooms work.

Publisert 6. jan. 2022 11:12

Ressurssenteret IDEA tilbyr kurs og arrangementer for UVs studenter og ansatte fra midten av januar og utover hele vårsemesteret. Aktivitetskalenderen oppdateres kontinuerlig, så følg med og engasjer deg!

Publisert 2. nov. 2021 12:24

Lurer på hvordan du kan nå bedre fram til studentene dine? Tenker du at de digitale verktøyene du bruker – eller blir utsatt for – kan bli enda bedre integrert i undervisningen? Ta en prat med ressurssenteret IDEA.