Britt Oda Fosse
Associate Professor
-
Department of Teacher Education and School Research

Norwegian version of this page
Email
b.o.fosse@ils.uio.no
Phone
+47 22844598
Username
Visiting address
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 OSLO
Postal address
Postboks 1099 Blindern
0317 OSLO
1998: Cand.paed.-Master Degree in Education. 1980-1983: Teacher Education
Teacher-students learning. Inclusive Education
Phd-project concerning teacher-students learning about inclusive education during their educational program both on campus and in practice. A sosio-cultural perspective
Lectures on inclusive education. Seminar leader, teacher education program.
Publications
- Fosse, Britt Oda (2016). Transformering av kunnskap mellom campus og skole i lærerutdanningen :. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 10(2), s 235- 251 . doi: 10.5617/adno.2498
- Brevik, Lisbeth M.; Fosse, Britt Oda & Rødnes, Kari Anne (2014). Language, learning, and teacher professionalism: An investigation of specialized language use among pupils, teachers, and student teachers. International Journal of Educational Research. ISSN 0883-0355. 68, s 46- 56 . doi: 10.1016/j.ijer.2014.08.004
- Fosse, Britt Oda (2014). Også de svake hadde noe å bidra med. Lærerstudenters læring om tilpasset opplæring, I: Eyvind Elstad & Kristin Helstad (red.), Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02355-7. Kapittel 4. s 78 - 96
- Fosse, Britt Oda (2014). Tilpasset opplæring, som intensjon og virksomhet, I: Line Wittek & Janicke Heldal Stray (red.), Pedagogikk - en grunnbok. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-41424-5. 24. s 420 - 436
- Fosse, Britt Oda & Hovdenak, Sylvi Stenersen (2014). Lærerutdanning og lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom ulike kunnskapsformer. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. (2), s 66- 79
- Solhaug, Trond & Fosse, Britt Oda (2008). Tilpasset opplæring og likeverdige utdanningsmuligheter i en ny åpen ungdomsskole – en case studie. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052.
- Brevik, Lisbeth M. & Fosse, Britt Oda (2016). Lærerutdanning i det 21. århundre : tradisjoner, utfordringer og endringer. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 10(2), s 1- 10
- Fosse, Britt Oda; Rødnes, Kari Anne & Brevik, Lisbeth M. (2015). Betydningen av å bruke fagbegreper For elever, lærerstudenter og lærere. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. (2), s 72- 77
- Brevik, Lisbeth M.; Rødnes, Kari Anne & Fosse, Britt Oda (2013). Conference paper: Language, Learning and Teacher Professionalism.
- Fosse, Britt Oda (2011). Lærerstudenters innramming og forståelse av tilpasset opplæring. En studie av kollektive læringsprosesser i ulike kontekster ved en praktisk-pedagogisk lærerutdanning. Full text in Research Archive.
- Fosse, Britt Oda & Solhaug, Trond (2007). Tilpasset opplæring i nye læringsomgivelser. Evalueringsrapport 2007. Acta Didactica. 2007.
- Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Fosse, Britt Oda (2003). Erfaringer med LMS i PPU (praktisk pedagogisk utdanning).
- Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Fosse, Britt Oda (2002). Bruk av LMS i PPU.
- Hauge, Trond Eiliv; Fosse, Britt Oda & Skaar, Bjørn (2001). Tilpasset opplæring i ulike fag. CD-rom basert arbeidsmateriell for PPU-undervisningen. Show summary
Published Aug. 6, 2010 9:19 AM
- Last modified Aug. 16, 2010 10:40 AM