-
Eriksen, Harald; Korbøl, Karsten & Roaldset, Hege
(2023).
Student motivation in history: associations between formative assessment, historical consciousness and ‘doing history’.
-
-
Korbøl, Karsten
(2023).
KI i historie – pest eller fest?
-
Korbøl, Karsten
(2023).
KI i skolen – pest eller fest?
-
Korbøl, Karsten
(2023).
Webinar om kunstig intelligens og vurdering.
[Internet].
https://vimeo.com/875888850.
-
Korbøl, Karsten
(2023).
Er det mulig å overliste en chatbot?
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
35(2),
p. 10–14.
-
Korbøl, Karsten & Roaldset, Hege
(2023).
Student Motivation and Formative Assessment in History Education in Norway.
-
Korbøl, Karsten
(2022).
Historie kan brukes til å møte og løse framtidige samfunnsutfordringer.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
p. 52–55.
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Historisk empati er ikke sympati med Hitler.
Historikeren.
ISSN 1891-6600.
p. 10–15.
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Hvordan forstå dybdelæring i samfunnsfag?
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Om tenkningen bak den nye læreplanen i historie.
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Hva er nytt, hva er gammelt i historiefaget i LK20?
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Tverrfaglig tema – Tverrfaglig arbeid.
-
Korbøl, Karsten
(2021).
Kilder og kildegransking i samfunnsfag.
In Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (Ed.),
Samfunnsfagdidaktikk.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215031019.
p. 113–137.
-
-
-
-
-
-
-
Korbøl, Karsten
(2020).
Historie i fagfornyelsen – veier til undervisning.
-
Korbøl, Karsten
(2020).
Bærekraft og historie.
-
Korbøl, Karsten
(2020).
Historie i fagfornyelsen og museet.
-
-
-
-
Korbøl, Karsten
(2020).
Historie, bærekraft og ny læreplan.
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Fortida som skaper av identitet.
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Folkehelse og livsmestring som et tverrfaglig tema .
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Vil ikkje ha ei hugsefag.
[Newspaper].
Dag og tid.
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Fornorskingen utelates fra læreplanen.
[Newspaper].
Ságat.
-
-
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Min familie i historien - begrunnelser, tilnærminger og hva elevene sier.
-
Korbøl, Karsten
(2019).
"Dybdelæring er ikke for mine elever".
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Hvordan undervise om bærekraft i historie?
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Historiefaget i fagfornyelsen - konturene for historiefaget i fagfornyelsen og arbeidet med de nye læreplanene.
-
Hagen, Thomas Vidnes Hansen; Korbøl, Karsten & Landsem, Lena Ingilæ
(2019).
Styrk historie i skolen!
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Arbeidet med fagfornyinga i historiefaget - strategiar og val.
-
-
Korbøl, Karsten
(2019).
Historiefaget, fagfornyelse og vurdering.
-
Lenz, Claudia; Korbøl, Karsten; Anker, Trine; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Kvamme, Ole Andreas & Sæther, Elin
[Show all 14 contributors for this article]
(2018).
Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet.
VG : Verdens gang.
ISSN 0805-5203.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Læreplanmakere i skvis.
[Newspaper].
Klassekampen.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Svenskane gjer motsett av oss.
[Newspaper].
Dag og tid.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Nye læreplaner i VGS og GS.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Utkast til ny læreplan i historie.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Historiekonkurransen og nye læreplaner.
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Holocaust og nye læreplaner. Hva skjer i fagfornyelsen?
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Kjerneelementer i historie og fagfornyelsen (del 1),
Å arbeide med historiekonkurransen (del 2).
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Min familie i historien - arrangørens begrunnelser og erfaringer. Har konkurransen eksistensgrunnlag etter fagfornyelsen?
-
Korbøl, Karsten
(2018).
Hvor går historiefaget? Kjerneelementer i historie.
-
Korbøl, Karsten & Meadow, Kirsten
(2017).
Med familiehistorie i dybden.
Historikeren.
ISSN 1891-6600.
p. 26–29.
-
Korbøl, Karsten
(2017).
Kjerneelementer i historie - Hvor går historiefaget?
-
Korbøl, Karsten
(2017).
Kjerneelementer i historie.
-
Korbøl, Karsten
(2017).
Hva vil vi med historie?
-
Korbøl, Karsten
(2017).
Brinken 31 - om sosiale forskjeller på Kampen.
-
Korbøl, Karsten
(2017).
Hvor går historiefaget?
-
Korbøl, Karsten
(2016).
Historieundervisning og kilder.
-
Korbøl, Karsten
(2016).
Fagskriving i historie via premierte elevtekster.
-
Korbøl, Karsten
(2016).
"Min familie i historien" – en historiefaglige og historiedidaktisk perspektiver.
-
Korbøl, Karsten
(2016).
Historiekonkurransen "Min familie i historien" og historieundervisning.
-
-
Korbøl, Karsten
(2001).
Innføringen av euro og betydningen for europeisk identitet.
[Radio].
NRK P2 Søndagsavisen.
-
Korbøl, Karsten
(2001).
Alexander Dubcek.
[Radio].
NRK P2 Sånn er livet.
-
Korbøl, Karsten
(1999).
František Palacký “nasjones far” og ideolog. Tsjekkisk nasjonal historieskrivning.
Nordisk Østforum.
ISSN 0801-7220.
-
Korbøl, Karsten
(1995).
To nasjoner eller en. Tsjekkoslovakisk identitet i mellomkrigstiden.
Nordisk Østforum.
ISSN 0801-7220.
-
Korbøl, Karsten & Blakkisrud, Helge
(2000).
From 'Velvet Revolution to European Integration. Central European Developments and Prospects.
NUPI.
ISSN 8270021547.