Ketil Mathiassen
Norwegian version of this page
Username
Visiting address
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 Oslo
Postal address
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Publications
-
Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar & Bunæs, Bente Ringlund [Show all 7 contributors for this article] (2018). Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education. ISSN 2156-8235. doi: 10.1080/21568235.2018.1541420. Full text in Research Archive
-
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate & Ødegaard, Marianne (2017). Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 11(3). doi: 10.5617/adno.4722. Full text in Research Archive
-
Mathiassen, Ketil (2008). Bruk av modeller i biologiundervisningen. In van Marion, Peter & Strømme, Alex (Ed.), Biologididaktikk. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISSN 978-82-7634-595-7. p. 170–198.
-
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil [Show all 10 contributors for this article] (2006). Science students' critical examination of scientific information related to socio-scientific issues. Science Education. ISSN 0036-8326. 90(4), p. 632–655. doi: 10.1002/sce.20133. Show summary
-
Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders & Kristensen, Terje [Show all 9 contributors for this article] (2004). Danning, informasjonsvurdering og argumentering i naturvitenskap. Acta Didactica. ISSN 1502-2013. Show summary
-
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias & Knain, Erik (2018). Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning.
-
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias & Knain, Erik (2018). Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice .
-
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias & Knain, Erik (2017). Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis.
-
Mathiassen, Ketil (2009). Differensiert undervisning. In Mikkelsen, Rolf & Fladmoe, Henrik (Ed.), Lektor - adjunkt - lærer Artikler for studiet i praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-01455-5. p. 123–135.
-
Mathiassen, Ketil (2008). Muntlig eksamen - med like vilkår for alle? Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 30–32.
-
Mathiassen, Ketil (2007). Differensiert undervisning. In Mikkelsen, Rolf & Fladmoe, Henrik (Ed.), Lektor-adjunkt-lærer: Innføringsbok i praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-01182-0. p. 119–131.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2006). Lego Education i skolen - lek og læring. Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 36–37.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2006). Karusell i fornøyelsespark. Bygg og programmer din egen karusell i LEGO. Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 38–39.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2006). Elevvurdering i naturfag. Erfaringer fra Osloprøven på 9 trinn.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2005). Osloprøven i natur- og miljøfag 2005 for 9. trinn - ressurser på Internett.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2005). Osloprøven 2005 i natur- og miljøfag prøvehefte for 9. trinn.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2005). Vurdering i naturfag - erfaringer fra Osloprøven 2004 og 2005.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2004). Osloprøven i natur- og miljøfag 2004 for 10. trinn Internettressurser.
-
Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil (2004). Osloprøven i natur- og miljøfag 2004 - prøvehefte for 10. trinn.
-
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil [Show all 10 contributors for this article] (2004). Science students' critical examination of scientific information related to socioscientific issues.
-
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Fosse, Britt Oda (2003). Erfaringer med LMS i PPU (praktisk pedagogisk utdanning).
-
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Fosse, Britt Oda (2002). Bruk av LMS i PPU.
-
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Kolstø, Stein Dankert; Mathiassen, Ketil & Quale, Andreas (2002). Åpne forsøk og argumentering i naturfag.
-
Quale, Andreas; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Isnes, Anders (2002). LIBERAL EDUCATION, INFORMATION ASSESSMENT AND ARGUMENTATION IN SCIENCE ¿ LIA.
-
Kristensen, Terje; Isnes, Anders & Mathiassen, Ketil (2000). Hvordan kan DataLego bidra til bedre naturfagundervisning?
-
Klette, Kirsti; Lund, Andreas; Knudsen, Geir; Mathiassen, Ketil; Jenset, Inga Staal & Vinjar, Mari Bjørnsdotter [Show all 9 contributors for this article] (2011). Fagvisjoner i pedagogisk praksis: Program for Utdanning av Pedagogiske faglærere ved ILS (PUPILS). Sluttrapport fra utredningskomitéen for en modell for fornying av lærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. Universitetet i Oslo.
-
Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Kolstø, Stein Dankert & Ulvik, Marit [Show all 9 contributors for this article] (2004). Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA). Acta Didactica. ISSN 82-90904-78-9. Show summary
-
Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders & Kristensen, Terje [Show all 7 contributors for this article] (2003). Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA).Sluttrapport fra PLUTO-prosjektet. ITU. Show summary
-
Mathiassen, Ketil (1996). Modeller i biologiundervisningen. Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling. Show summary
Published
Aug. 6, 2010 9:19 AM
- Last modified
Sep. 24, 2010 2:29 PM