Our latest publications

  • Nortvedt, Guri A.; Wiese, Eline; Brown, Martin D.; Burns, Denise; Gerry, McNamara; Joe, O'Hara; Altrichter, Herbert; Fellner, Magdalena; Herzog-Punzenberger, Barbara; Nayir, Funda & Taneri, Pervin Oya (2020). Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising world. Educational Assessment, Evaluation and Accountability.  ISSN 1874-8597.  32, s 5- 27 . doi: https://doi.org/10.1007/s11092-020-09316-w
  • Nortvedt, Guri A. & Wiese, Eline (2020). Numeracy and migrant students: a case study of secondary level mathematics education in Norway. ZDM: Mathematics Education.  ISSN 1863-9690. . doi: https://doi.org/10.1007/s11858-020-01143-z
  • Jahnsen, Vanja Røkkum & Bakken, Jonas (2020). På vei mot selvstendig tekstrevisjon? En studie av elevers revisjon av tekstutkast i norskfaget i videregående skole. Acta Didactica Norden.  ISSN 2535-8219. . doi: https://doi.org/10.5617/adno.7847
  • Lund, Andreas & Vestøl, Jon Magne (2020). An analytical unit of transformative agency: Dynamics and dialectics. Learning, Culture and Social Interaction.  ISSN 2210-6561.  25 . doi: https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2020.100390
  • Mathé, Nora Elise Hesby & Elstad, Eyvind (2020). Exploring students’ effort in social studies. Nordidactica.  ISSN 2000-9879.  (1), s 65- 87 Show summary
  • Sundqvist, Pia (2020). Sweden and informal language learning, In Mark Dressman & Randall Sadler (ed.),  The Handbook of Informal Language Learning.  John Wiley & Sons.  ISBN 978-1-119-47230-8.  21.  s 319 - 332
  • Jensen, Ruth (2020). Professional development of school leadership as boundary work: patterns of initiatives and interactions based on a Norwegian case. International Journal of Leadership in Education.  ISSN 1360-3124. . doi: 10.1080/13603124.2020.1716998
  • Jacobsen, Hilde Marie Madsø; Lejonberg, Eli & Elstad, Eyvind (2020). Veiledning med digital øreplugg: erfaringer fra en utprøvning, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 14.  s 296 - 315
  • Elstad, Eyvind (2020). Framtidens lærerutdanning: trender og mulige scenarioer, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 15.  s 317 - 344
  • Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas & Turmo, Are (2020). Hvorfor tenker nordiske lærerstudenter på å slutte i studiet?, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 10.  s 221 - 240
  • Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas & Turmo, Are (2020). Nordiske lærerstudenters tidsbruk i studiet., I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 9.  s 210 - 220
  • Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas & Turmo, Are (2020). Nordiske lærerstudenters vurderinger av pedagogikk, fagdidaktikk og praksisopplæring, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 8.  s 197 - 209
  • Elstad, Eyvind (2020). Målinger av kvalitet i lærerutdanning og politiske prosesser, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 7.  s 179 - 196
  • Elstad, Eyvind (2020). Lærerutdanninger i nordiske land, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 1.  s 17 - 66
  • Skagen, Kaare & Elstad, Eyvind (2020). Lærerutdanningen i Norge, I: Eyvind Elstad (red.),  Lærerutdanning i nordiske land.  Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  Kapittel 4.  s 120 - 138
  • Lundmark, Anders Mattias; Augland, Lars Eivind & Jørgensen, Simen V (2020). Digital fieldwork with Fieldmove - how do digital tools influence geoscience students’ learning experience in the field?. Journal of Geography in Higher Education.  ISSN 0309-8265. . doi: 10.1080/03098265.2020.1712685
  • Johansson, Lotta & Hall, Jeffrey Brooks (2020). Research Ethics of Becoming: Approaches Beyond Moral Laws. International review of Qualitative Research.  ISSN 1940-8447.  12(4), s 413- 432 . doi: DOI: 10.1525/irqr.2019.12.4.413
  • Møller, Jorunn (2020). Management, Leadership and Governance in Secondary Education (Norway), In Ian Menter; Maria Teresa. Tatto & Karin Hognestad (ed.),  Bloomsbury Education and Childhood Studies..  Bloomsbury Academic.  ISBN 9781474209151.  Norway.  s 7 - 14
  • Møller, Jorunn (2020). Management, Leadership and Governance in Primary Education (Norway)., In Ian Menter; Maria Teresa. Tatto & Karin Hognestad (ed.),  Bloomsbury Education and Childhood Studies..  Bloomsbury Academic.  ISBN 9781474209151.  Norway.  s 1 - 6
  • Brevik, Lisbeth M. & Rindal, Ulrikke Elisabeth (2020). Language Use in the Classroom: Balancing Target Language Exposure with the Need for Other Languages. TESOL Quarterly (Print).  ISSN 0039-8322. . doi: 10.1002/tesq.564
  • Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn & Skrefsrud, Thor Andre (2020). Multicultural School Festival as a Creative Space for Identity Construction – From a Minority Parent Perspective. Intercultural Education.  ISSN 1467-5986.
  • Hammerness, Karen; Klette, Kirsti; Jenset, Inga Staal & Canrinus, Esther Tamara (2020). Opportunities to study, practice and rehearse teaching in teacher preparation: An international perspective.. Teachers College Record (TCR).  ISSN 0161-4681.
  • Brevik, Lisbeth M.; Garvoll, Katharina Køber & Ahmadian, Shilan (2020). English use outside of school: Gamers, Surfers and Social Media Users, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 8.  s 190 - 216
  • Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth & Beiler, Ingrid Rodrick (2020). Language use in English lessons: Monolingual, bilingual and multilingual approaches, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 4.  s 92 - 116
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth & Ianuzzi, Manuela (2020). Pronunciation: Accent, identity and intelligibility, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 5.  s 117 - 136
  • Brevik, Lisbeth M. & Lyngstad, Marit Elise (2020). The role of literature in the English classroom, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 7.  s 163 - 189
  • Brevik, Lisbeth M.; Lund, Andreas; Skarpaas, Kaja Granum & Røkenes, Fredrik Mørk (2020). Language and technology: Digital competence in English, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 2.  s 43 - 64
  • Brevik, Lisbeth M.; Skarpaas, Kaja Granum & Isaksen, Anja Ramfjord (2020). Vocational English. Building vocational orientation and relevance, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 3.  s 65 - 90
  • Brevik, Lisbeth M.; Brantmeier, Cindy & Pearson, P David (2020). Strategic readers of English: Gradual release of responsibility, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 6.  s 137 - 160
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth; Beiler, Ingrid Rodrick & Listuen, Sigrid Graedler (2020). Intercultural competence and cultural identities, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 9.  s 217 - 236
  • Rindal, Ulrikke Elisabeth (2020). English in Norway: A language and a school subject in transition, In Lisbeth M. Brevik & Ulrikke Elisabeth Rindal (ed.),  Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  Chapter 1.  s 23 - 42
  • Eriksen, Tone Malmstedt & Hunskaar, Tove Seiness (2019). University Schools as Partners: The Jewel in the Crown of Teacher Education, In  Kooperation von Universitãt und Schule fõrdern.  Verlag Barbara Budrich.  ISBN 9783847422099.  Del III.  s 257 - 277
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). School Strikes, Environmental Ethical Values, and Democracy. Studier i Pædagogisk Filosofi.  ISSN 2244-9140.  8(1), s 6- 27 . doi: https://doi.org/10.7146/spf.v8i1.117967
  • Ludwig, Matthias; Bärtl, Mathias; Zender, Jörg & Buchholtz, Nils (2019). Renaissance der mathematischen Wanderpfade, I: Andreas Frank; Stefan Krauss & Karin Binder (red.),  Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 Band III.  WTM Verlag.  ISBN 978-3-95987-123-5.  Minisymposium 13.  s 1207 - 1208
  • Buchholtz, Nils & Drexler, Judith (2019). Mathtrails als Format mobilen Lernens – Chancen und Herausforderungen bei der Digitalisierung mathematischer Wanderpfade, I: Andreas Frank; Stefan Krauss & Karin Binder (red.),  Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 Band III.  WTM Verlag.  ISBN 978-3-95987-123-5.  Minisymposium 13.  s 1217 - 1220
  • Ludvigsen, Sten Runar; Warwick, Paul; Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne; Smørdal, Ole & Major, Louis (2019). Learning as Gap-Closing In and Across Subject: Digitalised Dialogues Across the Curriculum, In Åsa Makitalo; Todd E. Nicewong & Mark Elam (ed.),  Designs for Experimentation and Inquiry. Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation.  Routledge.  ISBN 978-1-13-8592711.  2.  s 31 - 49
  • Buchholtz, Nils; Vorhölter, Katrin; Orschulik, Anna & Krosanke, Nadine (2019). Using mixed-assessments to evaluate opportunities to learn in mathematics teacher education, In Uffe Thomas Jankvist; Marja Van den Heuvel-Panhuizen & Michiel Veldhuis (ed.),  Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.  European Society for Research in Mathematics Education.  ISBN 978-90-73346-75-8.  hal-02422430v1.
  • Frønes, Tove Stjern (2019). Å lese kritisk på nettet – les deg til gode nettsøk, I: Tor Arne Wølner; Kåre Kverndokken; Mette Moe & Henriette Hogga Siljan (red.),  101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse..  Fagbokforlaget.  ISBN 9788245025354.  Tips 80.  s 306 - 307

View all works in Cristin

  • Elstad, Eyvind (red.) (2020). Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-03514-7.  349 s.
  • Ludvigsen, Sten Runar; Warwick, Paul; Rasmussen, Ingvill; Rødnes, Kari Anne; Smørdal, Ole & Major, Louis (2020). Learning as gap-closing. Investigating digitalized dialogues. Routledge.  ISBN 978-1-138-59271-1.  18 s.
  • Brevik, Lisbeth M. & Rindal, Ulrikke Elisabeth (ed.) (2020). Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. Universitetsforlaget.  ISBN 9788215032283.  244 s.

View all works in Cristin

  • Brevik, Lisbeth M. & Sylvén, Liss Kerstin (2020). Key note: CLIL in Norway and Sweden - commonalities, differences, state-of-the-art research, and ways forward.
  • Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger & Björnsson, Julius Kristjan (2020). TALIS 2018 - Flere hovedfunn fra ungdomstrinnet.
  • Sjøberg, Svein (2020). Didaktikk og Fagdidaktikk i norsk lærerutdanning -- forsøk på en avklaring.
  • Lund, Andreas & Aagaard, Toril (2020). Epistemological consequences of digitalization.
  • Aagaard, Toril & Lund, Andreas (2020). What is pofessional digital competence?.
  • Gunnulfsen, Ann Elisabeth (2020). Ledelse av fagfornyelsen i institusjonsskoler - forhandling om mening, makt og posisjonering..
  • Korsvoll, Nils Hallvard; Blikstad-Balas, Marte & Sandtorv, Alexander Harald (2020). Utilfredsstillende svar?. morgenbladet.no.
  • Sjøberg, Svein (2020). Naturvitenskap i norsk skole og samfunn: En suksesshistorie?.
  • Aarre, Ane Krogsæter; Bjerkestrand, Mimi; Bjørklund, Bjørn Håvard; Engelsen, Knut Steinar; Fjørtoft, Henning; Larsen, Marius Andre Leie barnehage; Lund, Andreas; Olsson, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Reikerås, Elin Kirsti Lie; Skrøvset, Siw & Tollefsrud, Mette (2020). Partnerskap i lærerutdanningene – et kunnskapsgrunnlag. Delrapport 1.
  • Sjøberg, Svein (2020). The Universe and Space Science: On top of Children’s interest. Selected results from the ROSE-project.
  • Korsvoll, Nils Hallvard; Blikstad-Balas, Marte & Eikenes, Åsmund Husabø (2020). Ukens spørsmål: Hvorfor har man sex?. morgenbladet.no.
  • Brevik, Lisbeth M. & Sundqvist, Pia (2020). Conference paper: Traversing intramural and extramural settings for language learning. A comparison of observed and self-reported L1 and L2 use among gamers.
  • Korsvoll, Nils Hallvard; Blikstad-Balas, Marte & Eikenes, Åsmund Husabø (2020). Ukens spørsmål: Når slutter man å være ung?. morgenbladet.no.
  • Brevik, Lisbeth M. (2020). Invitert kommentar: Nordisk perspektiv på faglighet i engelsk (avlyst pga Covid19).
  • Brevik, Lisbeth M. (2020). Invited talk: Tensions and problematic situations when securing informed consent​ in and outside of school (postponed due to Covid19).
  • Brevik, Lisbeth M.; Flognfeldt, Mona Evelyn & Beiler, Ingrid Rodrick (2020). Livsmestring, mangfold, relevans. Engelskfaget etter fagfornyelsen. Bedre Skole.  ISSN 0802-183X.  1, s 46- 51
  • Brevik, Lisbeth M.; Flognfeldt, Mona Evelyn; Ronæs, Mary Ann; Bech, Kristin; Ahmadian, Shilan & Holm, Thea (2020). Invitert innlegg: Faglig frokost. Hva er nytt i det nye engelskfaget? Livsmestring - Mangfold - Relevans.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2020). Lærerprofesjonen - styring og skjønn.
  • Hall, Jeffrey Brooks (2020, 30. januar). Styring handler ikke bare om kontroll og sanksjoner. [Fagblad].  utdanningsnytt.no.
  • Guttormsen, Julie & Remmen, Kari Beate (2020). Teaching and learning Plate tectonics in school science – a research design. Show summary
  • Sjøberg, Svein (2020). Hvis leseevnene svekkes, måles de neppe av Pisa. Klassekampen.  ISSN 0805-3839.
  • Sjøberg, Svein (2020). Synsing...? Om kritisk lesing av Pisa. Klassekampen.  ISSN 0805-3839.
  • Raddum, Elisabeth Stormoen & Remmen, Kari Beate (2020). How do upper secondary students construct a geological time line of their local area?.
  • Larsen, Sanne; Qvortrup, Ane; Klitgård, Ida; Jensen, Kim Ebensgaard; Brevik, Lisbeth M.; Tyberg, Emil; Thom, Julie Rørdam & Grønvold, Mette (2020). Faglighed i gymnasiet. Engelsk. Delrapport 5. Gymnasiepædagogik. 5. Show summary
  • Engeness, Irina & Lund, Andreas (2020). The contribution of Piotr Galperin to the cultural-historical theory and implications for contemporary educational research and practice. Learning, Culture and Social Interaction.  ISSN 2210-6561. . doi: 10.1016/j.lcsi.2019.01.005
  • Brevik, Lisbeth M.; Tengberg, Michael & Ekstrom, Linda (2019). Disse lesestrategiene kan hjelpe elever til å forstå tekster de ellers ikke ville forstått. Utdanningsnytt.no.
  • Brevik, Lisbeth M. & Garvoll, Katharina Køber (2019). Ungdom som spiller mye dataspill, blir bedre i engelsk. Utdanningsnytt.no.
  • Heie, Magnus & Hall, Jeffrey Brooks (2019, 18. desember). Forskerprofilen: Mellom pedagogikken og jussen. [Internett].  https://www.uv.uio.no/ils/forskning/aktuelt/profiler/2019/.
  • Jahnsen, Vanja Røkkum (2019). Presentasjon av en intervensjonstudie og didaktiske implikasjoner.
  • Jahnsen, Vanja Røkkum (2019). Konferanseinnlegg:Lærerperspektiver på et skriveprosjekt basert på prosesskriving og eksplisitt modellering av revisjon. Synspunkter på en intervensjon. Show summary
  • Wølner, Tor Arne & Siljan, Henriette Hogga (2019). Digitale grep/undervisningstips, nr. 39, 40, 56, 59-61, I: Tor Arne Wølner; Kåre Kverndokken; Mette Moe & Henriette Hogga Siljan (red.),  101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse..  Fagbokforlaget.  ISBN 9788245025354.  Digitale grep/undervisningstips.
  • Siljan, Henriette Hogga & Moe, Mette (2019). Digitale grep/undervisningstips nr 43, 45, 51, 52, 53, 62-71, I: Tor Arne Wølner; Kåre Kverndokken; Mette Moe & Henriette Hogga Siljan (red.),  101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse..  Fagbokforlaget.  ISBN 9788245025354.  Digitale grep/undervisningstips.
  • Wølner, Tor Arne; Kverndokken, Kåre; Moe, Mette & Siljan, Henriette Hogga (2019). Forord, I: Tor Arne Wølner; Kåre Kverndokken; Mette Moe & Henriette Hogga Siljan (red.),  101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse..  Fagbokforlaget.  ISBN 9788245025354.  Forord.  s 4 - 6
  • Bostad, Inga & Kvamme, Ole Andreas (2019). Utdanning og bærekraft - noen filosofiske perspektiver. Studier i Pædagogisk Filosofi.  ISSN 2244-9140.  8(1), s 1- 6
  • Curren, Randall & Kvamme, Ole Andreas (2019). Preserving opportunities to live well: A conversation with Randall Curren on sustainability and education. Studier i Pædagogisk Filosofi.  ISSN 2244-9140.  8(1), s 90- 100 . doi: https://doi.org/10.7146/spf.v8i1.117772
  • Vasbø, Kristin Beate & Hegna, Kristinn (2019). Feeling close, disclosing feelings – Practices of intimacy in youth-parent relations across three generations.
  • Gabrielsen, Ida Lodding (2019). «Virkemidler er det vi bruker for å oppnå sjangertrekkene» - Skjønnlitteraturens rolle i 178 norsktimer på ungdomstrinnet. Norsklæreren.  ISSN 0332-7264.  43(4), s 28- 36
  • Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Faye, Reidun & Moldrheim, Solveig (2019). Ett skritt frem. Nettressurs for Universitet, Høgskole og Videregående skole.. [www ].
  • Hörmann, Bernadette; Karseth, Berit; Sivesind, Kirsten & Tiplic, Dijana (2019). Knowledge sources in crafting school reform policy: The case of Norway.
  • Karlsen, Solveig; Suhr Lunde, Mai Lill; Kjærnsli, Marit; Narvhus, Eva Kristin; Sæleset, Johannes & Ødegaard, Marianne (2019). Utforskende aktiviteter og lærerens rolle på barne- og ungdomstrinnet. LISSI – Linking Instruction in Science and Student Impact.
  • Peixoto,, Francisco; Radišić, Jelena; Krstic, Ksenija; Yang Hansen, Kajsa; Laine, Anu; Mononen, Riikka; Baucal, Aleksandar & Mata, Lourdes (2019). Developing Expectancy-Value Motivational Scale in Mathematics: A Comparative Approach.
  • Radišić, Jelena; Baucal, Aleksandar & Jošic, Smiljana (2019). A dialogical approach to large-scale assessments: Students’ reasoning about items in PISA and TIMSS.
  • Radišić, Jelena; Selleri, Patrizia; Carugati, Felice & Baucal, Aleksandar (2019). Applying A Person-Centred Approach In Exploring Self-Related Dispositions And Motivation In Science – An Italian Example.
  • Frønes, Tove Stjern (2019). Å lese på nett.
  • Frønes, Tove Stjern (2019, 06. juni). En del unge sliter med å vurdere tekster på nettet. [Fagblad].  Barnevakten.
  • Jensen, Fredrik; Pettersen, Andreas; Frønes, Tove Stjern; Kjærnsli, Marit; Rohatgi, Anubha; Eriksen, Anna & Narvhus, Eva Kristin (2019). PISA 2018. Norske elevers kompetanse i lesing, matematikk og naturfag..
  • Frønes, Tove Stjern (2019). Navigation, når vi læser på nettet. Forskerklumme, Viden om læsning..
  • Frønes, Tove Stjern & Jostein Andresen, Ryen (2019). Øyeskanneranalyser i prøveutvikling. Elevers øyebevegelser når de leser og løser oppgaver.
  • Frønes, Tove Stjern & Skar, Morten (2019). Åpne tekstoppgaver i leseprøver – trenger vi dem egentlig?.
  • Jegstad, Kirsti Marie; Höper, Jan & Remmen, Kari Beate (2019). The outdoors as a setting for learning chemistry in teacher education.
  • Jegstad, Kirsti Marie; Höper, Jan & Remmen, Kari Beate (2019). The outdoors as a setting for talking chemistry in teacher education.
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). Hegemoni og grenser: Om filosofiens plass i KRLE-faget. KRLE-podden. . doi: https://www.krlepodden.com/episoder/2019/3/16/filosofien-i-faget Show summary
  • Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit S; Henriksen, Ellen Karoline; Jorde, Doris & Frøyland, Merethe (2019). Educating the educators. Creating a knowledge domain for science teacher educators through professional development.
  • Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin & Ødegaard, Marianne (2019). Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt. Acta didactica Norden.  ISSN 1504-9922.  13(2) . doi: https://journals.uio.no/adno/issue/view/645
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). Bærekraftundervisning i faget religion og etikk. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.  ISSN 0802-8214.  31(3)
  • Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin & Ødegaard, Marianne (2019, 31. oktober). Nye utgivelser på UV: Bærekraft i alle fag.  Uniforum - nettavis for Universitetet i Oslo.
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). Bærekraftdidaktikk.
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). Den etiske dimensjonen i tv-serien Skam.
  • Kvamme, Ole Andreas (2019). Bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema - hva kan religion og etikk bidra med?.

View all works in Cristin