Anna Mavroudi

Førsteamanuensis - Institutt for pedagogikk
Bilde av Anna Mavroudi
English version of this page
Telefon +47 22857095
Rom 554
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0317 Oslo
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

  • IKT i læring
  • Høyere utdanning
  • Læringsanalyse
  • Universitetspedagogikk 
  • Adaptiv læring

Undervisning

Kurs i det universitetspedagogiske programmet

Bakgrunn

  • 2019–2022: Førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk og livslang læring, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). Universitetspedagogikk med fokus på digital undervisning og læring
  • 2018–2019: Postdoktor ved Kungliga Tekniska Högskolan (KTH)
  • 2015–2018: Postdoktor ved NTNU
  • 2009–2015: PhD i teknologi-støttet læring ved The Open University of Cyprus
  • 2011–2015: Læringsassistent og foreleser ved Institutt for pedagogikk ved The University of Cyprus
  • 2003–2009: Lærer

Priser

  • 2018: Beste bidrag på International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
  • 2018: Beste bidrag på Global Engineering Education Conference (EDUCON)

Oppnevelser

Styremedlem i Norsk nettverk for universitets- og høgskolepedagogikk

Emneord: Høyere utdanning, IKT og læring, Læringsanalyse, Universitetspedagogikk

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Mavroudi, Anna & Hokstad, Leif Martin (2022). Perspectives of faculty members on the use of learning technologies .
  • Wallin, Patric; Erikson, Inger Carin; Husebø, Dag; Ferguson, Leila Eve; Isaksen, Robert & Mavroudi, Anna [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). Spenninger, nyanser og mangfold i universitets- og høgskole­pedagogikk. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Mavroudi, Anna & Gynnild, Vidar (2021). A Review of Cross-Campus Teaching Projects.
  • Jahanbani Ghahfarokhi, Ashkan & Mavroudi, Anna (2020). Critical reflection on the use of flipped classroom in an engineering university course.
  • Tsagari, Dina & Mavroudi, Anna (2018). Teachers as trainees of an online program: challenges and support.
  • Tsagari, Dina & Mavroudi, Anna (2018). English language teachers as trainees of an online program: needs, challenges and support.
  • Mangaroska, Katerina; Tahir, Rabail; Lorås, Madeleine & Mavroudi, Anna (2018). What do we know about learner assessment in technology-rich environments? A systematic review of systematic reviews.
  • Mavroudi, Anna; Giannakos, Michail & Divitini, Monica (2016). Arenas For Innovative STEM Education: Scenarios From The Norwegian University of Science And Technology.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 11. mai 2022 14:34 - Sist endret 11. aug. 2022 10:55