Faglige interesser
- Tospråklighet
- Utvikling av førstespråk og andrespråk
- Minoritetsspråklige barn i barnehagen
- Samlesing (foreldre-barn)
- Home literacy environment
- Etnisk identitet
Undervisning
Utdanningsbakgrunn
- Nåværende – Doktorgradsstipendiat, Institutt for pedagogikk,
Universitetet i Oslo.
- 2019 – Mastergrad i pedagogikk (allmenn studieretning),
Universitetet i Oslo.
- 2016 – Mastergrad i pedagogikk (utdanningsledelse),
Høgskolen i Sørøst-Norge.
- 2012 – Bachelorgrad i førskolelærerutdanning,
Høgskolen i Vestfold.
Arbeidshistorikk
- Vitenskapelig assistent, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo (2018-2020).
- Vitenskapelig assistent, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo (2018-2019).
- Pedagogisk leder, Oslo kommune (2016-2019).
- Pedagogisk leder, Larvik kommune (2013-2016).
Emneord:
Pedagogikk,
Tospråklig utvikling,
Minoritetsspråklige barn og unge
Publikasjoner
-
Nomat, Dilman; Grøver, Vibeke & Rydland, Veslemøy
(2023).
Dual Language Use as a Resource in Word Explanations During Shared Reading.
-
Nomat, Dilman; Grøver, Vibeke & Rydland, Veslemøy
(2023).
Bilingual Parents Alternate between Their First and Second Language When Explaining Words to Their Children during Shared Reading.
-
Nomat, Dilman; Grøver, Vibeke & Rydland, Veslemøy
(2022).
Code-switching During Shared Reading in Bilingual Families.
Se alle arbeider i Cristin
Publisert
25. feb. 2020 15:00
- Sist endret
21. feb. 2023 11:56