Besøksadresse
Helga Engs hus
(kart)
Sem Sælands vei 7
0371
OSLO
Alle har behov for å bli sett. Det å bli sett gir en følelse av å høre til og være viktig. Tilhørighet er grunnleggende for god psykisk helse.
Meld deg på foredrag, workshops og møt oss på stand!
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i utdanningsledelse, pedagogikk, spesialpedagogikk, lektorprogrammet, comparative and international education, higher education, special needs education til kandidatmarkering.
Årets Helga Eng-foreleser er professor Patricia Alexander fra Department of Human Development and Quantitative Methodology ved College of Education, University of Maryland, USA.
Tid er penger, sier vi. Men tid er også oppmerksomhet, å vise interesse, og det å være tilstede. En ting er sikkert: Tid er verdifullt, noe vi ikke kan sette en prislapp på. I regi av verdensdagen for psykisk helse, arrangerer vi Bry deg dagen med temaet "gi tid". Årets kampanje har som mål å oppfordre oss alle til å bruke tiden på å gjøre ting som er godt for den psykiske helsen. Møt oss på Helga Engs hus 10. oktober!
Det utdanningsvitskaplege fakultet har gleda av å invitere vårens uteksaminerte masterkandidatar på Lektorprogrammet til kandidatmarkering.
Er du elev på videregående skole? Er du interessert i ledelse eller teknologi? Ønsker du deg en jobb der du gjør en forskjell? Velkommen til oss på Guttedagen!
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i utdanningsledelse, pedagogikk, spesialpedagogikk, lesing og skriving i skolen, lektorprogrammet, comparative and international education, higher education, special needs education til kandidatmarkering.
Velkommen til et inspirerende arrangement, der fagentusiasme skal formidles på en utradisjonell måte!
Helga Eng-forelesningen ble etablert som et årlig arrangement i 1997, i kjølvannet av opprettelsen av Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
Årets Helga Eng-foreleser er dekan ved University of Pennsylvania, Graduate School of Education, USA, professor Pam Grossman.
Det utdanningsvitskaplege fakultet har gleda av å invitere vårens uteksaminerte masterkandidatar på Lektorprogrammet til kandidatmarkering.
Welcome to this 4 day PhD-course lead by Professor Sophia Rabe-Hesketh, University of California, Berkeley, and Professor Anders Skrondal, CEMO & Norwegian Institute of Public Health & University of California, Berkeley.
Det utdanningsvitskaplege fakultet har gleda av å invitere haustens masterkandidatar til kandidatmarkering.
Det utdanningsvitenskapelige fakultet og forskergruppa Humaniorastudier i pedagogikk ønsker velkommen til standen vår på Forskningstorget.
Tidligere leder av CEMO, professor Jan-Eric Gustafsson, blir æresdoktor ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet. Æresdoktorforelesningen avholdes 31. august.
Årets Helga Eng-foreleser er fakultetets æresdoktor 2017, professor Jan-Eric Gustafsson, Göteborgs universitet, Sverige.
Velkommen til et inspirerende arrangement, der fagentusiasme skal formidles på en ny og utradisjonell måte!
Det utdanningsvitskaplege fakultet har gleda av å invitere vårens uteksaminerte masterkandidatar på Lektorprogrammet til kandidatmarkering.
Helga Engs forelesning og smakebiter fra forskning ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
Enkel matservering, med kaffe/te og åpent for alle!
Den tradisjonelle Helga Eng-forelesningen vil fremover være en sentral del av en nyetablert Helga Eng-dag. Denne arrangeres for første gang 6.november 2015.
Velkommen til Helga Eng-forelesnigen 2013, holdt av professor Stefan Thomas Hopmann, Wien universitet.
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har i år invitert Lynn og Douglas Fuchs til å holde Helga Eng-forelesningen 13. september. Forelesningen er åpen for alle.
Tittel på forelesningen: Understanding the cognitive underpinnings of at-risk learners' response to intervention.
Professor Andrew Pollard holder Det utdanningsvitenskapelige fakultets Helga Eng-forelesning i jubileumsåret til UiO. Den 13. oktober 2011 gjester Professor Pollard UiO med en åpen forelesning titulert: "Unlocking Learning? Towards Evidence-informed Policy and Practice in Education."