Aktuelle saker
-
Forskerprofilen-Riikka Mononen 4. des. 2019 15:27
Riikka Mononen synes at forskningsbaserte kunnskap og undervisningsmetoder kan forbedre barnas matteferdigheter. Samtidig, trenger lærere tilsvarende redskaper.
-
Stabile norske resultater i PISA 2018, men flere gutter sliter med lesing 3. des. 2019 15:14
Resultatene fra PISA-undersøkelsen i 2018 er stabile sammenlignet med tidligere år, men for første gang er jentene bedre enn guttene i alle de tre fagområdene lesing, naturfag og matematikk.
-
Isa Steinmann receives Rudolf Chaudoire Award 2019 3. des. 2019 14:34
-
Julekalender om matematikkvansker 2. des. 2019 10:28
Prosjektleder Riikka Mononen har lagd en julekalender med tekster eller videoer om matematikkvansker i hver luke.
-
Ped psyk studentene tar pulsen på arbeidslivet 29. nov. 2019 12:44
Instituttets nyoppussede master i pedagogisk psykologisk rådgivning (PPR) tilbyr nå regelmessige ekskursjoner til sentrale institusjoner som del av studiet. Målet er å gi studentene bedre kjennskap til fremtidige arbeidssteder, og ikke minst noen gode knagger å henge teorier på.
Arrangementer
-
Kandidatmarkering for masterstudenter 11. des. 2019 17:00
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i utdanningsledelse, pedagogikk, spesialpedagogikk, lektorprogrammet, comparative and international education, higher education, special needs education til kandidatmarkering.
-
Disputas: Tamar Kalandadze 12. des. 2019 12:15
Master Tamar Kalandadze ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Making Sense of the Word and the World: Figurative Language Comprehension in Individuals with Autism Spectrum Disorder.
-
Open seminar: "Rethinking the role of thinking in research" 13. des. 2019 14:15
Welcome to this open research seminar with Dr. Nick Peim, University of Birmingham. UK. The seminar explores the resources available from philosophy and theory that can be practically applied to any educational research project.
-
Nordic Modes of Bildung, Schooling, and Upbringing - The interplay between individualism, collectivism, and institutionalized lives 23. apr. 2020 00:00
Conference organized by the two UiO:Nordic projects “The Nordic Education Model” and “Living the Nordic Model”.