Aktuelle saker
-
Nye metoder for veiledning av lærerstudenter kan gjøre overgangen til klasserommet enklere 22. jan. 2021 08:31
Hvordan kan overgangen fra å studere til å stå i klasserommet gjøres mindre krevende? –Mer kunnskap om hva som er god veiledning kan bidra til nye måter å jobbe på i praksis, forteller forsker.
-
Vår tids helt spesielle norskdidaktiker 20. jan. 2021 15:17
Som foreleser, kunnskapsformidler og veileder sto Frøydis Hertzberg i en særklasse.
-
Et viktig bidrag til alle som jobber med autisme og pedagogikk 15. jan. 2021 18:31
Kunnskapsbidrag som er enestående i sitt slag i Norden, merker vi oss. IPED professor Kamil Øzerk forteller her om arbeidet med den toneangivende håndboka «Autisme og pedagogikk», og hva som vekket interessen hans for autisme.
-
Kronikk i forskersonen.no: Under 3 prosent av voksne med lett utviklingshemming er i ordinært arbeid 11. jan. 2021 10:39
Unge voksne med utviklingshemming blir ekskludert fra det ordinære arbeidsliv. For å stanse diskrimineringen må flere hindre ryddes av veien, skriver kronikkforfatterne.
-
CEMO students receive student innovation grants 7. jan. 2021 09:38
Two of our master’s students, Tony Tan and Jayeong Song, have been awarded student innovation grants from the Faculty of Educational Sciences. In addition to financial support, they will get access to developers and resources, and receive support on design and concept development from EngageLab.
Arrangementer
-
Nedstengt! - Hvilken effekt har nedstengingen av samfunnet hatt på livet? 16. feb. 2021 19:00
Koronaviruset førte til at hele Norge stengte ned våren 2020. Hvilke konsekvenser har det hatt for hverdagslivet, fritiden og husholdningen til folk flest? Har det hatt noen effekt på klimaet og økonomien? Og hva er konsekvensene på lengre sikt? Når blir livet som før nedstengingen, eller blir det ikke det?
-
One day online conference: Leading Higher Education As and For Public Good - How can teaching and learning contribute to a sustainable future? 29. apr. 2021 08:30
Because of the coronavirus outbreak, we had to postpone the 07 May, 2020 conference celebrating the conclusion of the five year research project, Formation and Competence Building of University Academic Developers (2015-2020)
We will convene the conference online 29 April 2021, and we look forward to seeing you then. We will send out new registration forms and more information early in 2021.