• Hovednavigasjon (hopp)
  • Hovedinnholdet (hopp)
  • Kontaktinformasjon (hopp)
 
UiO Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Hovednavigasjon
  • Forsiden ILS
  • Forskning
  • Studier
  • Livet rundt studiene
  • Tjenester og verktøy
  • Om instituttet
  • Personer
Tilbake til uio.no
Undernavigasjon Meny
  • English website
  • For ansatte
  • Mine studier
  • KP
  • Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
  • Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
  • Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
  • Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
  • Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
  • Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
  • Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
  • Nasjonale prøver i lesing
  • NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
  • Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
  • Osloprøven i norsk for vg1
  • PISA
  • PISA+
  • prelead
  • Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
  • ROSE: The Relevance of Science Education
  • SEAS
  • Skoledelse i digitale omgivelser
  • Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
  • Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
  • Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
  • TEDS-M 2008
  • Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
  • Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
  • TIMSS Advanced
  • Understanding the nature of the technology- filled classroom
  • Universitetsskole­samarbeidet
  • Verktøy for veiledning
  • Visual Vocal Application (VIVA)
  • Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
  • yrkesretting-engelskundervisning
  • Forskning
  • Forskningsprosjekter fra A til Å
    • KP
    • Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
    • Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
    • Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
    • Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
    • Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
    • Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
    • Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
    • Nasjonale prøver i lesing
    • NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
    • Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
    • Osloprøven i norsk for vg1
    • PISA
    • PISA+
    • prelead
    • Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
    • ROSE: The Relevance of Science Education
    • SEAS
    • Skoledelse i digitale omgivelser
    • Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
    • Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
    • Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
    • TEDS-M 2008
    • Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
    • Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
    • TIMSS Advanced
    • Understanding the nature of the technology- filled classroom
    • Universitetsskole­samarbeidet
    • Verktøy for veiledning
    • Visual Vocal Application (VIVA)
    • Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
    • yrkesretting-engelskundervisning
Forskning > Forskningsprosjekter fra A til Å > Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)

Deltakere i Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)

Fra UiO

Navn Telefon E-post Emneord
Eyvind Elstad Professor +47 22857613 eyvind.elstad@ils.uio.no Lærerutdanning, Læring og utdanning, Utdanningsledelse, Kunnskap i skolen, Kvantitative utdanningsanalyser, Utdanningsreformer, Styring av skolen
Knut-Andreas Christophersen k.a.christophersen@stv.uio.no Metode, Statistisk analyse, Målingsteori, Databehandling
Are Turmo Forsker are.turmo@naturfagsenteret.no

Andre deltakere

  • Trond Solhaug

Besøksadresse

Niels Henrik Abels hus (kart)
Moltke Moes vei 35
0851 OSLO

Postadresse

Postboks 1099
Blindern
0317 OSLO

Telefon, faks, e-post

22855070
22858241
ils-kontakt@ils.uio.no

Ansvarlig for denne siden

Webredaksjonen ved UV

Logg inn Logg ut meny
  • Administrer dette dokumentet