Hovednavigasjon (hopp)
Hovedinnholdet (hopp)
Temanavigasjon (hopp)
Kontaktinformasjon (hopp)
Organisasjonsnavigasjon
Forsiden UiO
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
UiO
UiO
Universitetet i Oslo
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
For ansatte
English website
Søk i nettsidene til ILS
Søk
Meny
Søk
Hovednavigasjon
Forsiden ILS
Forskning
Studier
Livet rundt studiene
Tjenester og verktøy
Om instituttet
Personer
Søk i nettsidene til ILS
Søk
Undernavigasjon
Aktuelt innen forskning
Forskergrupper
Forskningsprosjekter fra A til Å
Om forskningen
Publikasjoner
Forskning
Forskningsprosjekter fra A til Å
Accountability systems and uses of tests
Achieving School Accountability in Practice (ASAP)
Ahelo
Co-constructing mathematics motivation in primary education - A longitudinal study in six European countries (MathMot)
Educational Management: Aspects Influencing Learning (EMAIL)
Evidence in Education Research and Assessment -Repercussions and Resonance (ERA)
Fagskriving i grunnopplæringen (FAGER)
Flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning
Human Rights Education in the Making
Hvordan brukes skjønnlitterære tekster i norsk på ungdomstrinnet? (ph.d.-prosjekt)
Hvordan skal jeg takle dette? Nyutdannede læreres utfordringer og strategier
ICCS 2009
ISSPP
KP
Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
Nasjonale prøver i lesing
NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
Osloprøven i norsk for vg1
PISA
PISA+
prelead
Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
ROSE: The Relevance of Science Education
SEAS
Skoledelse i digitale omgivelser
Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
TEDS-M 2008
Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
TIMSS Advanced
Understanding the nature of the technology- filled classroom
Universitetsskolesamarbeidet
Verktøy for veiledning
Visual Vocal Application (VIVA)
Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
yrkesretting-engelskundervisning
Forskning
>
Forskningsprosjekter fra A til Å
Forskning
Forskningsprosjekter fra A til Å
Underområder
Accountability systems and uses of tests
Achieving School Accountability in Practice (ASAP)
Ahelo
Co-constructing mathematics motivation in primary education - A longitudinal study in six European countries (MathMot)
Educational Management: Aspects Influencing Learning (EMAIL)
Evidence in Education Research and Assessment -Repercussions and Resonance (ERA)
Fagskriving i grunnopplæringen (FAGER)
Flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning
Human Rights Education in the Making
Hvordan brukes skjønnlitterære tekster i norsk på ungdomstrinnet? (ph.d.-prosjekt)
Hvordan skal jeg takle dette? Nyutdannede læreres utfordringer og strategier
ICCS 2009
ISSPP
KP
Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
Nasjonale prøver i lesing
NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
Osloprøven i norsk for vg1
PISA
PISA+
prelead
Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
ROSE: The Relevance of Science Education
SEAS
Skoledelse i digitale omgivelser
Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
TEDS-M 2008
Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
TIMSS Advanced
Understanding the nature of the technology- filled classroom
Universitetsskolesamarbeidet
Verktøy for veiledning
Visual Vocal Application (VIVA)
Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
yrkesretting-engelskundervisning
C
Co-constructing mathematics motivation in primary education - A longitudinal study in six European countries (MathMot)
D
Digital integrering av videovurdering på ulike arenaer (DIVA)
Digitalt praksispåhør (DIPP)
E
e-Infrastructure for video research (eVIR)
Educational Management: Aspects Influencing Learning 2 (EMAIL2)
Evaluering av Tospråklig Opplæring i Skolen (ETOS)
F
Flerkulturelle arrangement i skole og lokalsamfunn i et deltakerperspektiv
Flerspråklige strategier og ressurser i opplæring av voksne innvandrere
Flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning (ph.d.-prosjekt)
H
Hvordan brukes skjønn-litterære tekster i norsk på ungdomstrinnet? (ph.d.-prosjekt)
Hvordan skal jeg takle dette?
I
International Successful School Principalship Project (ISSPP)
K
Kartleggingsprøver i regning
Kvalitetssikring av Utdanningsdirektoratets prøver
L
Ledelse av reformarbeid i videregående skole - endringsverksted som metode (ChangeLead)
Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
M
Matematikk i byen (Math & The City- Learning to apply mathematics outside the school)
Matematikkundervisning i Norge og Finland (ph.d.-prosjekt)
Meta-Analytic Structural Equation Modeling in Educational Measurement
Mi Lenga
Multimodale lærings- og vurderingsformer (MuLVu)
N
Nasjonale prøver i lesing
Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (ph.d.-prosjekt)
O
Osloprøven i lesing
P
PISA (Programme for International Student Assessment)
Praksiser for undervisningsvurdering i Norge – profesjonsutvikling i spenningsfeltet mellom ulike former for ansvarliggjøring (ph.d.-prosjekt)
Professional Actors’ Work to Retain Students in Secondary Education (ProAct)
R
Representasjon og deltakelse i naturfag (REDE)
S
Science Education for Action and Engagement towards Sustainability (SEAS)
Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
T
Teachers' readiness online (TRIO)
Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
Teaching and Learning International Survey (TALIS)
Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE)
Tool Mediation in the Education of School Leaders (MEDIATION)
Transfer and Training Effects of Learning to Code
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
U
Universitetsskolesamarbeidet
V
Verktøy for veiledning
Visual Vocal Application (VIVA)
Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
Y
Yrkesretting av engelskundervisning (Ph.d-prosjekt)
Å
Å lære å undervise og å drive undervisning i det tredje rom (Ph.d.-prosjekt)
Vis avsluttede prosjekter
RSS-strøm fra denne siden
UiO
>
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
>
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
>
Forskning
>