Aktuelle saker
-
Vil etablere et nasjonalt Skole i verden-nettverk for bærekraft 19. feb. 2024 13:02
– Vi trenger et miljø som støtter samarbeidsprosjekter mellom universiteter, skoler og samfunnet for øvrig. Slik kan skolen bli en reell aktør for bærekraft, sier skoleforsker Erik Knain ved Universitetet i Oslo (UiO).
-
Hvordan kan de som samarbeider om å utdanne lærere bli mer jevnbyrdige? 5. feb. 2024 10:00
Praksisopplæringen i lærerutdanningen sier mye om kvaliteten på utdanningen, men er utfordrende å få til. Ny doktorgrad kan vise vei.
Arrangementer
-
Prøveforelesning: Cecilie Weyergang 22. mars 2024 10:00
Master Cecilie Weyergang ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Metodologiske utfordringer med å oversette teorier om kritisk lesing til klasseromspraksis"
-
Disputas: Cecilie Weyergang 22. mars 2024 12:00
Master Cecilie Weyergang ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Kritisk lesing i vurdering og undervisning. En utforskning av hvordan kritisk lesing av sakprosa kan operasjonaliseres innenfor norskfaget og samfunnsfaget" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
-
Sluttlesing - Kjersti Løken Ødegaard 13. mai 2024 09:00
Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Kjersti Løken Ødegaard, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.
Sluttleser er Andreas Lund, professor emeritus ved ILS.
-
QUINT Conference 2024 11. juni 2024 00:00
Welcome to QUINT's annual Conference: ' Analyzing Teaching Quality – instruments, improvements and implications. What have we learned?'