Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE)
Prosjektets formål er å utforske hvordan lærere og lærerstudenter opplever undervisningsvurdering som en ressurs for profesjonell utvikling.

(Foto: UiO/Anders Lien)
Formål
Undervisningsvurdering innebærer evaluering av lærere eller studentlærere av elever ved bruk av spørreskjemaer. Undervisningsvurdering i skoler er en helt sentral del av utdanningspolitikken i mange land og del av en internasjonal trend der ulike former for evaluering har blitt implementert av myndighetene.
Formålet med prosjektet er å undersøke hvordan undervisningsvurdering brukes som en ressurs for profesjonell utvikling.
Les mer om Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE) på prosjektets engelske sider.
Publikasjoner
-
Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Tschannen-Moran, Megan; Christophersen, Knut-Andreas & Elstad, Eyvind (2020). Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2020.1833236.
Publisert 27. apr. 2016 14:59
- Sist endret 8. apr. 2019 13:57