English version of this page

Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE)

Prosjektets formål er å utforske hvordan lærere og lærerstudenter opplever  undervisningsvurdering som en ressurs for profesjonell utvikling.

Lærer bøyer seg over to studenter i et klasserom

(Foto: UiO/Anders Lien)

Formål

Undervisningsvurdering innebærer evaluering av lærere eller studentlærere av elever ved bruk av spørreskjemaer. Undervisningsvurdering i skoler er en helt sentral del av utdanningspolitikken i mange land og del av en internasjonal trend der ulike former for evaluering har blitt implementert av myndighetene. 

Formålet med prosjektet er å undersøke hvordan undervisningsvurdering brukes som en ressurs for profesjonell utvikling.

Les mer om Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE) på prosjektets engelske sider.

Publikasjoner

  • Harald Eriksen; Eli Lejonberg; Megan Tschannen-Moran; Knut-Andreas Christophersen & Eyvind Elstad (2020). Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research.  ISSN 0031-3831.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 27. apr. 2016 14:59 - Sist endret 8. apr. 2019 13:57