Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE)
Prosjektets formål er å utforske hvordan lærere og lærerstudenter opplever undervisningsvurdering som en ressurs for profesjonell utvikling.

(Foto: UiO/Anders Lien)
Formål
Undervisningsvurdering innebærer evaluering av lærere eller studentlærere av elever ved bruk av spørreskjemaer. Undervisningsvurdering i skoler er en helt sentral del av utdanningspolitikken i mange land og del av en internasjonal trend der ulike former for evaluering har blitt implementert av myndighetene.
Formålet med prosjektet er å undersøke hvordan undervisningsvurdering brukes som en ressurs for profesjonell utvikling.
Les mer om Teaching Evaluation in Schools and Teacher Education (TESTE) på prosjektets engelske sider.
Publikasjoner
- Harald Eriksen; Eli Lejonberg; Megan Tschannen-Moran; Knut-Andreas Christophersen & Eyvind Elstad (2020). Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831.