Eline F. Wiese

Bilde av Eline F. Wiese
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO
Andre tilknytninger Psykologisk institutt

Faglige interesser

Undervisning og vurdering i mangfoldige klasserom

Inkludering og Mangfold

Livskvalitet og psykisk helse i skolen

Teaching Sensitive Issues

Pedagogikk i et postmoderne samfunn

Education for Democracy

Undervisning

Underviser i pedagogikk PPU Heltid og Deltid

Veileder master i samfunnsfagsdidaktikk

Bakgrunn

Førsteamanuensis ved Høgskolen i Østfold der jeg hovedsakelig underviste på mastergradene i "Mangfold og Inkludering i pedagogisk virksomhet" og "spesialpedagogikk" og ved Førskolelærerutdanningen.

PhD (Education) University of Birmingham, UK Tittel: "Teaching Sensitive Issues - Teacher Training, Education for Democracy and HIV/AIDS in South Africa"

Cand. Ed fra Universitetet i Oslo

Publikasjoner

  • Herzog-Punzenberger, Barbara; Altrichter, Herbert; Brown, Martin D.; Burns, Denise; Nortvedt, Guri A.; Skedsmo, Guri; Wiese, Eline; Nayir, Funda; Fellner, Magdalena; McNamara, Gerry & O'Hara, Joe (2020). Teachers responding to cultural diversity: Case studies on assessment practices, challenges and experiences in secondary schools in Austria, Ireland, Norway and Turkey. Educational Assessment, Evaluation and Accountability.  ISSN 1874-8597.  20(3)
  • Nortvedt, Guri A. & Wiese, Eline (2020). Numeracy and migrant students: a case study of secondary level mathematics education in Norway. ZDM: Mathematics Education.  ISSN 1863-9690. . doi: https://doi.org/10.1007/s11858-020-01143-z Fulltekst i vitenarkiv.
  • Nortvedt, Guri A.; Wiese, Eline F.; Brown, Martin D.; Burns, Denise; McNamara, Gerry; O'Hara, Joe; Altrichter, Herbert; Fellner, Magdalena; Herzog-Punzenberger, Barbara; Nayir, Funda & Taneri, Pervin Oya (2020). Aiding culturally responsive assessment in schools in a globalising world. Educational Assessment, Evaluation and Accountability.  ISSN 1874-8597.  32, s 5- 27 . doi: 10.1007/s11092-020-09316-w Fulltekst i vitenarkiv.
  • Nayir, Funda; Brown, Martin D.; Burns, Denise; O'Hara, Joe; McNamara, Gerry; Nortvedt, Guri A.; Skedsmo, Guri; Gloppen, Silje Kristin & Wiese, Eline F. (2019). Assessment with and for Migration Background Students-Cases from Europe. Eurasian Journal of Educational Research (EJER).  ISSN 1302-597X.  (79), s 39- 69 . doi: 10.14689/ejer.2019.79.3 Vis sammendrag
  • Hovdenak, Sylvi Stenersen & Wiese, Eline F. (2018). Promoting Professional Development in Medical education: perspectives from the Norwegian Medical School in Tromsoe. Society, health and vulnerability.  ISSN 2002-1518.  9 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Hovdenak, Sylvi Stenersen & Wiese, Eline F. (2017). Fronesis: veien til profesjonell lærerutdanning?. UNIPED.  ISSN 1893-8981.  (2), s 170- 184 . doi: 10.18261/ISSN.1893-8981-2017-02-06 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Skarpaas, Kaja Granum; Wiese, Eline F. & Engelien, Kirsti Lyngvær (2015). Utilizing MOOC technology in a campus based Teacher Education Programme, In Curtis P. Ho & Grace Lin (ed.),  E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015.  Association for the Advancement of Computing in Education.  ISBN 978-1-939797-20-9.  119.  s 664 - 669
  • Carver, Rebecca Bruu; Wiese, Eline Fatima & Breivik, Jarle (2013). Frame Analysis in Science Education: A Classroom Activity for Promoting Media Literacy and Learning about Genetic Causation. International Journal of Science Education.  ISSN 0950-0693.  4(3), s 211- 239 . doi: 10.1080/21548455.2013.797128

Se alle arbeider i Cristin

  • Wiese, Eline Fatima (2013). Democratic Education and Participation - Implications for Students' Quality of Life.
  • Wiese, Eline Fatima (2013). Teaching sensitive issues - the need for democratic forms of teaching.
  • Wiese, Eline Fatima & Wiese, Veslemøy (2011). Medborgerskap er fremditen. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 1. okt. 2014 10:00 - Sist endret 8. jan. 2020 18:40

Prosjekter

Ingen pågående prosjekter