Helmer Aslaksen
Førsteamanuensis
-
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
English version of this page
E-post
helmer.aslaksen@ils.uio.no
Telefon
+47 22844482
Mobiltelefon
+4746234554
Rom
Niels Henrik Abels Hus 510
Brukernavn
Besøksadresse
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 Oslo
Postadresse
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Publikasjoner
-
Aslaksen, Helmer & Kirfel, Johann Christoph (2024). Utforskende oppgaver med tredjegradskurver. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. ISSN 0802-8192. 35(1), s. 28–33.
-
Aslaksen, Helmer & Kirfel, Johann Christoph (2023). Utforskende oppgaver med parabler. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. ISSN 0802-8192. 34(4), s. 37–42. Fulltekst i vitenarkiv
-
Allmendinger, Henrike; Aslaksen, Helmer & Buchholtz, Nils (2023). Strengthening mathematical orientation: how university mathematics courses can gain relevance for pre-service teachers. ZDM: Mathematics Education. ISSN 1863-9690. doi: 10.1007/s11858-023-01492-5. Fulltekst i vitenarkiv
-
Aslaksen, Helmer & Kirfel, Johann Christoph (2022). Integration by Riemann Triangles. Mathematics Magazine. ISSN 0025-570X. 97(1), s. 4–22. doi: 10.1080/0025570X.2023.2285389. Fulltekst i vitenarkiv
-
Allmendinger, Henrike; Aslaksen, Helmer & Buchholtz, Nils (2021). Das stochastische Quiz „Borel“. Mathematik lehren : Die Zeitschrift für den Unterricht in allen Schulstufen. ISSN 0175-2235.
-
Kirfel, Christoph & Aslaksen, Helmer (2018). Ein alternativer Zugang zur Ableitung: Betrachtungen zu Volumen, Flächeninhalt und Umfang. Der Mathematikunterricht. ISSN 0025-5807. 64(3), s. 23–32.
-
Kirfel, Christoph & Aslaksen, Helmer (2018). Areal, volum og derivasjon. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. ISSN 0802-8192. 29(3), s. 34–38. Fulltekst i vitenarkiv
-
Kirfel, Christoph & Aslaksen, Helmer (2018). Areal, omkrets og derivasjon. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. ISSN 0802-8192. 29(2), s. 37–41. Fulltekst i vitenarkiv
-
Aslaksen, Helmer & Beltrami, Olivier (2017). Why Did Deepavali Move By A Month In Singapore In 2009? Computing Deepavali (Nakara Chaturdashi) And Diwali (Laksmi Puja) Around The World. I Nha, Il-Seong; Orchiston, Wayne & Stephenson, F. Richard (Red.), The History of World Calendars and Calendar-making, from the Proceedings of the International Conference in Commemoration of the 600th Anniversary of the Birth of Kim Dam. Yonsei University Press. ISSN 978-89-6850-188-3. s. 91–98.
-
Hansen, Kajsa Yang; Aslaksen, Helmer; Borge, Inger Christin & Grønmo, Liv Sissel (2013). Hjemmebakgrunn og prestasjoner. I Grønmo, Liv Sissel & Onstad, Torgeir (Red.), Opptur og nedtur. Analyser av TIMSS-data for Norge og Sverige. Akademika forlag. ISSN 978-82-3210-332-4. s. 139–162.
-
Aslaksen, Helmer (2012). Mathematics, Astronomy and Culture: Helping Students See Connections. I Kaur, Berinderjeet & Toh, Tin Lam (Red.), Reasoning , Communication and Connections in Mathematics. Yearbook 2012, Association of Mathematics Educators. World Scientific. ISSN 978-981-4405-41-6. s. 309–317. doi: 10.1142/9789814405430_0015.
-
Aslaksen, Helmer (2011). Heavenly Mathematics: Observing the Sun and the Moon from Different Parts of the World. I Shubin, Tatiana; Hayes, David F. & Alexanderson, Gerald L (Red.), Expeditions in Mathematics. The Mathematical Association of America. ISSN 978-0-88385-571-3. s. 233–248.
-
Grønmo, Liv Sissel; Onstad, Torgeir; Nilsen, Trude; Hole, Arne; Aslaksen, Helmer & Borge, Inger Christin (2012). Framgang, men langt fram. Norske elevers prestasjoner i matematikk og naturfag i TIMSS 2011. Akademisk Forlag. ISBN 978-82-3210-187-0. 138 s.
Publisert
2. des. 2011 13:15
- Sist endret
23. des. 2021 18:50