Doktorgradsprosjektet mitt retter søkelys mot tverrfaglige læringsomgivelser som tar for seg komplekse og personlige problemstillinger. Mer konkret undersøker jeg empirisk hvordan blant annet identitet og utenforskap blir tematisert i klasserommet der elevene blir oppmuntret til å dele og bruke personlige erfaringer i møtet med å forstå fenomenene. Datamaterialet består av videoopptak av klasseromsinteraksjoner, intervjuer av lærere og elever, og innsamlede undervisningsmaterialer og elevprodukter. Disse dataene er samlet i samarbeid med forskningsprosjektet EVA2020 delprosjekt 3.1.
Faglige interesser
- Tverrfaglig undervisning og læring
- Fagfornyelsen (LK20)
- Folkehelse og livsmestring
- Teknologi og digitale læringsressurser
Undervisning og veiledning
Bakgrunn
- Norsk og samfunnsfaglærer i videregående skole
- Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo
- Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo med masterspesialisering i norskdidaktikk