Tone Malmstedt Eriksen
Stipendiat
-
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

English version of this page
E-post
t.m.eriksen@ils.uio.no
Telefon
+47 22857457
Mobiltelefon
+4791302998
Brukernavn
Besøksadresse
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 Oslo
Postadresse
Postboks 1099 Blindern
0317 Oslo
Andre tilknytninger
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
(Student)
Faglige interesser
- Lærerutdanning
- Profesjonsutvikling
- Partnerskap mellom lærerutdanning og skole
- Samspill mellom forskning og praksis
Ph.d.-prosjekt
Lærerprofesjonalitet i forskningsbasert, integrert lærerutdanning
Undervisning og veiledning
- Lektorprogrammet
Bakgrunn
- Seniorrådgiver, Kunnskapsdepartementet, 2018-2020
- Administrativ leder, ProTed - Senter for fremragende lærerutdanning 2012-2020
- Kvalitetsleder, Forsvarets høgskole 2010-2012
- Studieleder, UNIK - Universitetssenteret på Kjeller 2001-2010
- Profesjonsutdanning i pedagogikk (cand. ed) 2001
Publikasjoner
-
Hatlevik, Ida Katrine R; Hunskaar, Tove Seiness & Eriksen, Tone Malmstedt (2020). Universitet og skole i samarbeid om lærerutdanning - Universitetet i Oslo sin modell for utvidet partnerskap. I Elstad, Eyvind (Red.), Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-03514-7. s. 277–295.
-
Hunskaar, Tove Seiness & Eriksen, Tone Malmstedt (2019). University Schools as Partners: The Jewel in the Crown of Teacher Education, Kooperation von Universitãt und Schule fõrdern. Verlag Barbara Budrich. ISSN 9783847422099. s. 257–277. doi: 10.2307/j.ctvdf01pd.16.
-
Lund, Andreas & Eriksen, Tone Malmstedt (2016). Teacher Education as Transformation: Some Lessons Learned from a Center for Excellence in Education. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 10(2), s. 53–72. doi: 10.5617/adno.2483.
-
Engelien, Kirsti Lyngvær; Eriksen, Tone Malmstedt & Jakhelln, Rachel Elise (2015). Integrerte studiedesign for fremragende lærerutdanning. I Rindal, Ulrikke Elisabeth; Lund, Andreas & Jakhelln, Rachel Elise (Red.), Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978 - 82-15 - 025. s. 157–169.
Publisert 18. sep. 2012 08:16
- Sist endret 6. jan. 2021 09:58