Standarder til studenten for løpende skikkethetsvurdering

Ved ILS er skikkethetskrav til studenten uttrykt som forventningsstandarder i den løpende skikkethetsvurderingen.

Standarder for løpende skikkethetsvurdering

Standarder

Eksempler på utilfredsstillende standard

1. Studenten stiller forberedt og deltar aktivt i undervisningen.
  • Studenten unnlater å gjøre påkrevde forberedelser
  • Studenten kommer ofte for sent
  • Studenten opptrer passivt i undervisningen
  • Studenten yter aktiv motstand mot undervisningsrelaterte aktiviteter
2. Studenten viser innsikt i sitt ansvar som rollemodell for barn og unge
  • Studenten omtaler andre i svært negative ordelag
  • Studenten underkjenner asymmetrien i lærer- og elevrelasjonen
  • Studenten uttrykker hatefulle ytringer/symboler
  • Studenten utviser svak digital dømmekraft
3. Studenten viser vilje og evne til omsorg og empati
  • Studenten utviser negative holdninger til elever
  • Studenten viser manglende sosial kompetanse i samhandling med medstudenter
  • Studenten er hensysløs i skriflige/muntlige tilbakemeldinger til medstudenter
4. Studenten viser vilje og evne til kommunikasjon og samarbeid i studiesituasjonen
  • Studenten tar ofte ordet, beholder det og har vanskelig for å holde seg til relevant tematikk
  • Studenten forholder seg ikke til instrukser i gruppearbeidet
  • Studenten skaper konflikter av uenigheter
  • Studenten har svak relevant språkkompetanse
  • Studenten utviser mangel på respekt/høflig tone i muntlig/skriftlig korrespondanse med studenter/ansatt
5. Studenten viser vilje og evne til å bli veiledet
  • Studenten unnlater å gjøre påkrevde forberedelser til veiledning
  • Studenten avfeier konsekvent innspill fra veileder/medstudenter
  • Studenten viser mangel på refleksjon i veiledningssituasjonen
  • Studenten viser ingen endring av atferd/ oppgaver etc. i tråd med tilbakemeldinger gitt i veiledning
  • Studenten tar ikke ansvar for å følge opp egne utfordringer adressert i veiledningen

 

Publisert 6. sep. 2022 13:55 - Sist endret 7. nov. 2022 13:57