Standarder til studenten for løpende skikkethetsvurdering
Ved ILS er skikkethetskrav til studenten uttrykt som forventningsstandarder i den løpende skikkethetsvurderingen.
Standarder for løpende skikkethetsvurdering
Standarder
|
Eksempler på utilfredsstillende standard
|
1. Studenten stiller forberedt og deltar aktivt i undervisningen. |
- Studenten unnlater å gjøre påkrevde forberedelser
- Studenten kommer ofte for sent
- Studenten opptrer passivt i undervisningen
- Studenten yter aktiv motstand mot undervisningsrelaterte aktiviteter
|
2. Studenten viser innsikt i sitt ansvar som rollemodell for barn og unge |
- Studenten omtaler andre i svært negative ordelag
- Studenten underkjenner asymmetrien i lærer- og elevrelasjonen
- Studenten uttrykker hatefulle ytringer/symboler
- Studenten utviser svak digital dømmekraft
|
3. Studenten viser vilje og evne til omsorg og empati |
- Studenten utviser negative holdninger til elever
- Studenten viser manglende sosial kompetanse i samhandling med medstudenter
- Studenten er hensysløs i skriflige/muntlige tilbakemeldinger til medstudenter
|
4. Studenten viser vilje og evne til kommunikasjon og samarbeid i studiesituasjonen |
- Studenten tar ofte ordet, beholder det og har vanskelig for å holde seg til relevant tematikk
- Studenten forholder seg ikke til instrukser i gruppearbeidet
- Studenten skaper konflikter av uenigheter
- Studenten har svak relevant språkkompetanse
- Studenten utviser mangel på respekt/høflig tone i muntlig/skriftlig korrespondanse med studenter/ansatt
|
5. Studenten viser vilje og evne til å bli veiledet |
- Studenten unnlater å gjøre påkrevde forberedelser til veiledning
- Studenten avfeier konsekvent innspill fra veileder/medstudenter
- Studenten viser mangel på refleksjon i veiledningssituasjonen
- Studenten viser ingen endring av atferd/ oppgaver etc. i tråd med tilbakemeldinger gitt i veiledning
- Studenten tar ikke ansvar for å følge opp egne utfordringer adressert i veiledningen
|
Publisert 6. sep. 2022 13:55
- Sist endret 7. nov. 2022 13:57