NumLit: Development of numeracy and literacy in children
Målet med dette prosjektet er å forstå hvorfor noen barn strever med lesing og matematikk og forstå hvorvidt og hvordan de to ferdighetene utvikles i et samspill gjennom skoleårene. En slik forståelse vill være viktig ikke bare for teoriutvikling, men også for å tilpasse undervisning til den enkelte samt å utvikle tiltak for å forebygge og avhjelpe vansker.

(Illustrasjonsfoto: Colourbox)
For mer informasjon om prosjektet se engelsk nettside
Publikasjoner
-
Amland, Tonje; Lervåg, Arne & Melby-Lervåg, Monica (2021). Comorbidity Between Math and Reading Problems: Is Phonological Processing a Mutual Factor? Frontiers in Human Neuroscience. ISSN 1662-5161. 14. doi: 10.3389/fnhum.2020.577304. Fulltekst i vitenarkiv
Publisert 7. apr. 2020 11:35
- Sist endret 8. mars 2022 12:45