English version of this page

NumLit: Development of numeracy and literacy in children

Målet med dette prosjektet er å forstå hvorfor noen barn strever med lesing og matematikk og forstå hvorvidt og hvordan de to ferdighetene utvikles i et samspill gjennom skoleårene. En slik forståelse vill være viktig ikke bare for teoriutvikling, men også for å  tilpasse undervisning til den enkelte samt å utvikle tiltak for å forebygge og avhjelpe vansker.

(Illustrasjonsfoto: Colourbox)

For mer informasjon om prosjektet se engelsk nettside

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Melby-Lervåg, Monica; Amland, Tonje; Grande, German; Scherer, Ronny & Lervåg, Arne (2023). Does language underlie mathematical skill development? A systematic review and meta-analysis of concurrent and longitudinal predictors .
  • Donolato, Enrica; Masi, Alice; Caviola, Sara; Melby-Lervåg, Monica & Lervåg, Arne (2023). Math-attitudes intervention programs for school-age students: A meta-analysis and overview of the literature.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 7. apr. 2020 11:35 - Sist endret 8. mars 2022 12:45

Deltakere

Detaljert oversikt over deltakere