Tonje Amland

Postdoktor
Bilde av Tonje  Amland
English version of this page
Mobiltelefon +47 45046746
Rom 469
Brukernavn
Besøksadresse Helga Engs Hus
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 OSLO

Faglige interesser

  • Utviklingspsykologi
  • Tidlig kognitiv utvikling
  • Matematikkvansker
  • Tankesett og mestringstro i matematikk
  • Språkutvikling
  • Læringsmiljø i hjemmet
  • Barn med stort læringspotensial (HLP)

Undervisning og veiledning

  • SPED4010
  • SPED4400
  • SNE4200
  • SPED3002
  • SPED3001/3
  • SPED2100
  • SPED1200

Bakgrunn

  • 2023 - Postdoktor i prosjektet SpedAims ved Institutt for Spesialpedagogikk
  • 2022 - 2023 Universitetslektor ved Institutt for Spesialpedagogikk
  • 2018 - 2022 Doktorgradsstipendiat ved Institutt for spesialpedagogikk
  • 2016 - 17 Specialist Educational Assessor for Potential Plus UK – utredning av barn med stort læringspotensial
  • 2015 - 16 Forskningsassistent hos Grandparents Plus UK, i prosjektet “Growing up in Kinship Care: Experiences as Adolescents and Outcomes in Young Adulthood
  • 2014 - 15 MSc Child Development, IOE, UCL
  • 2014 Graduate Certificate in Psychology, IOE, UCL
  • 2010-14 Frilans språkkonsulent
  • 2008-10 BA i språk, UiB
  • 2005-06 Årsenhet i psykologi, UiB

Prosjekter

SpedAims

NumLit

 

 

Emneord: Matematikkvansker, Utviklingspsykologi, meta-analyse, systematic reviews, Structural equation modeling, Numeracy

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Melby-Lervåg, Monica; Amland, Tonje; Grande, German; Scherer, Ronny & Lervåg, Arne (2023). Does language underlie mathematical skill development? A systematic review and meta-analysis of concurrent and longitudinal predictors .
  • Koppang Frøjd, Elise & Amland, Tonje (2021). Når hverken tallene eller ordene gir mening. [Internett]. Podcasten Læring fra UV-fakultetet ved UiO.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 15. aug. 2018 13:49 - Sist endret 14. aug. 2023 10:34

Prosjekter