Tonje Amland
Stipendiat
-
Institutt for spesialpedagogikk

English version of this page
E-post
tonje.amland@isp.uio.no
Telefon
+47 22858027
Mobiltelefon
+47 45046746
Rom
469
Brukernavn
Besøksadresse
Helga Engs Hus
Postadresse
Postboks 1140 Blindern
0318 OSLO
Faglige interesser
- Utviklingspsykologi
- Tidlig kognitiv utvikling
- Matematikkvansker
- Tankesett og mestringstro i matematikk
- Språkutvikling
- Læringsmiljø i hjemmet
- Barn med stort læringspotensial (HLP)
Undervisning og veiledning
- SPED4010
- SPED4400
- SNE4200
- SPED2100
- SPED1200
Bakgrunn
- 2018- Doktorgradsstipendiat ved Institutt for spesialpedagogikk
- 2016-17 Specialist Educational Assessor for Potential Plus UK – utredning av barn med stort læringspotensial
- 2015-16 Forskningsassistent hos Grandparents Plus UK, i prosjektet “Growing up in Kinship Care: Experiences as Adolescents and Outcomes in Young Adulthood”
- 2014-15 MSc Child Development, IOE, UCL
- 2014 Graduate Certificate in Psychology, IOE, UCL
- 2010-14 Frilans språkkonsulent
- 2008-10 BA i språk, UiB
- 2005-06 Årsenhet i psykologi, UiB
Prosjekter
Publikasjoner
- Amland, Tonje; Lervåg, Arne & Melby-Lervåg, Monica (2021). Comorbidity Between Math and Reading Problems: Is Phonological Processing a Mutual Factor?. Frontiers in Human Neuroscience. ISSN 1662-5161. 14 . doi: https://doi.org/10.3389/fnhum.2020.577304
Publisert 15. aug. 2018 13:49
- Sist endret 15. mai 2020 15:37