Forsker på den nye studiehverdagen

I nyeste nummer av Universitas forteller sentrale fagpersoner om hvordan de opplever overgangen fra fysisk til digital undervisning. En av dem er vår egen Kirsten Sivesind, som også har forsket litt på det nye.

Utklipp av møte i zoom. Foto.

Zoom er et av møteverktøyene som har blitt allemanseie på Blindern. Foto: Unsplash

Forskningen viser at det ikke noe enten eller

Bildet kan inneholde: briller, smil, visjon omsorg, briller, kjeve.
Førsteamanuensis Kirsten Sivesind vet mye om den nye digitale studiehverdagen. Hun er klar på at det ikke er noen enten eller. Foto. Institutt for pedagogikk /UiO

–⁠ Vi har mange ulike fag og undervisningstilbud som krever ulike tilnærminger på universitetet. Og vi har mange ulike grupper av studenter. Derfor er det opplagt at det ikke finnes én oppskrift som passer alle, sier førstemeamanuensis Kirsten Sivesind, i et intervju med studentavisa Universitas.

I avisa forteller hun om forskningen hun har gjort sammen med Bernadette Hörmann (IPED) og Elisabeth Hovdhaugen (NIFU).

En av konklusjonene deres at det er infrastrukturen og den gode kombinasjonen mellom tradisjonelle og digitale medier, som er det som skaper et godt utdanningstilbud til studentene.

Flere resultater er på vei

Utover våren kommer det to fulle forskningsartikler fra prosjektet. Resultatene fra disse vil bli behørig omtalt i en senere nyhetssak.

Publisert 5. feb. 2021 19:09 - Sist endret 2. mars 2023 09:59