Aktuelle saker

To kvinner står og snakker med en gruppe av studenter som sitter rundt et bord i et klasserom.
Publisert 28. sep. 2022 13:56

Masterstudentane i pedagogisk-psykologisk rådgiving får i løpet av studiet fleire spanande møte med folk som jobbar i feltet. For kort tid sidan fekk dei besøk av to psykologspesialistar på campus.

Smilande studentar på campus. Foto
Publisert 28. mars 2022 11:08

PODKAST: Karriererettleiar Gisle Hellsten oppfordrar foreldre og nittenåringar til å senkje skuldrene, og sjå på valget som et gledeleg dilemma framfor eit skjebnetungt lodd.

Kvinnelig student med PC. Foto
Publisert 3. feb. 2022 16:27

Mange lærere, skoleledere og lærerutdannere har etterlyst endringer av eksamensformene. Ellers er det ikke mulig å gjennomføre fagfornyelsen, mener de. Vil våren 2022 gi skolene en gylden mulighet til å teste ut nye vurderingsformer?

Krystallkule
Publisert 11. jan. 2022 15:38

Det IPED baserte nettstedet EduFutures kikker dypt inn i pedagogikkens krystallkule. Konsekvensene av Covid 19 på de unges utdanning har aktualisert behovet for gode fremtidsrefleksjoner ytterligere. Det har også UNESCO merket seg.

Bilde av professor. Foto.
Publisert 17. des. 2021 14:29

Professor og faglig studieleder ved Institutt for pedagogikk, Line Wittek har blitt utnevnt som medlem i Den nasjonale forskningsetiske komité for samfunnsfag og humaniora (NESH) 2022 – 2025.

Universitetsbygning.Foto.
Publisert 8. okt. 2021 16:18

Professor Peter Maassen ved Institutt for pedagogikk er invitert til å lede ekspertpanelet som skal evaluere det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Pretoria, Sør-Afrika.

Avisutklipp. Foto.
Publisert 8. sep. 2021 17:44

Klassekampen melder om at 32 lærere ved Knarvik videregående skole har sendt brev til Vestland fylkeskommune med bønn om fysiske læremidler. Skolen deres er nemlig i ferd med å bli heldigital.

Bildet kan inneholde: panne, briller, visjon omsorg, smil, skjorte.
Publisert 26. aug. 2021 15:39

Professor Ola Erstad ved institutt for pedagogikk har vært hovedforeleser på den store EARLI konferansen 2021. Konferansen samler store deler av utdanningseuropa.

Anders Kluge og Jan Dolonen. Foto.
Publisert 4. mai 2021 10:00

Gir digital teknologi i skolen mer effektiv læring? Hva er de gode modellene for digital læring i skolen? Og hvordan fungerer spill i undervisningen?