Natalia Latini
Stipendiat
-
Institutt for pedagogikk

English version of this page
E-post
natalia.latini@iped.uio.no
Telefon
+47 22857033
Rom
328
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0317 OSLO
Postadresse
Postboks 1092 Blindern
0317 OSLO
Faglige interesser
- Lesing av multiple dokumenter
- Digital lesing
- Leseforståelse
- Spesialpedagogikk, med fokus på spesifikke lærevansker
Utdanning
- 2017: Master i spesialpedagogikk, Spesifikke lærevansker, UiO
- 2015: Bachelor i spesialpedagogikk, UiO
- 2012: Psykologi, årsenhet, UiO
Arbeidserfaring
- 2017-2018: Pedagogisk-psykologisk rådgiver, PPT Oslo
- 2017: Forskningsassistent, UiO. Prosjekt ledet av professor Øistein Anmarkrud
Publikasjoner
- Latini, Natalia; Bråten, Ivar & Salmerón, Ladislao (2020). Does reading medium affect processing and integration of textual and pictorial information? A multimedia eye-tracking study. Contemporary Educational Psychology. ISSN 0361-476X. 62, s 1- 13 . doi: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101870 Fulltekst i vitenarkiv.
- Latini, Natalia; Bråten, Ivar; Anmarkrud, Øistein & Salmerón, Ladislao (2019). Investigating effects of reading medium and reading purpose on behavioral engagement and textual integration in a multiple text context. Contemporary Educational Psychology. ISSN 0361-476X. 59 . doi: 10.1016/j.cedpsych.2019.101797 Fulltekst i vitenarkiv.
- Brandmo, Christian; Anmarkrud, Øistein & Latini, Natalia (2019). Antecedents of teacher efficacy and instructional practice in Internet reading for dyslexic students.
- Latini, Natalia & Bråten, Ivar (2019). It’s complicated. Measuring Integrated Understanding in Multiple Document Contexts.
- Latini, Natalia; Bråten, Ivar; Anmarkrud, Øistein & Salmerón, Ladislao (2019). INVESTIGATING EFFECTS OF READING MEDIUM AND READING PURPOSE ON BEHAVIORAL ENGAGEMENT AND TEXTUAL INTEGRATION IN A MULTIPLE DOCUMENT CONTEXT.
- Latini, Natalia; Anmarkrud, Øistein & Brandmo, Christian (2018). Exploring predictors of teacher efficacy for instructing dyslexic students in Internet reading.
Publisert 5. apr. 2018 12:36
- Sist endret 5. apr. 2018 12:39