I: Adoption Quarterly, online first
Nye publikasjoner - Side 17
I: Research in Developmental Disabilities, online first
I: Reading and Writing, online first, Open Access
Edvard Befring har skrevet boka "Grunnbok i spesialpedagogikk" på forlaget Universitetsforlaget.
Jorun Buli-Holmberg & Toril Rønsen Ekeberg har skrevet 2. utgave av boka "Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle" på forlaget Universitetsforlaget.
I: Journal of Intellectual Disabilities, online first
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Opplæring og omsorg - og andre felles grunnleggende begreper i spesialpedagogikk, pedagogikk og relaterte fag" i
Hausstätter og Reindal (red): Spesialpedagogikk: fagidentitet og samfunnsnytte på forlaget Cappelen Damm Akademisk
Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen har skrevet kapitlet "Tilpasset opplæring, tidlig innsats og lærersamarbeid" i Høihilder & Gulbrandsen (red):
Pedagogikk og elevkunnskap i Grunnskolelærerutdanningen på forlaget Gyldendal Akademisk.
I: Applied Psycholinguistics, online first
I: Developmental Psychology, online first.
Edvard Befring har skrevet kapitlet "Kvantitativ metode" i Forskningsetisk bibliotek (FBIB) på nettsidene til De nasjonale forskningsetiske komiteene.
Edvard Befring har skrevet boka "Forskningsmetoder i utdanningsvitenskap" på forlaget Capellen Damm Akademisk..
I: Reading & Writing, online first, Open Access
I: CURSIV (forlag: Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, DK)
I: CURSIV (forlag: Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, DK)
I: International Journal of Inclusive Education, Online first
Spesialpedagogikk nr. 5. 2015
Spesialpedagogikk nr. 6. 2015
I: Educational Psychology Review, online first
Norsk pedagogisk tidsskrift nr. 5. 2015
Øistein Anmarkrud har skrevet kapitlet "Inquisitor, evaluator or facilitator? Teachers' use of instructional format during naturally occurring comprehension strategies instruction" i Klette, Kirsti, Bergem, Ole & Roe, Astrid (red):
Teaching and Learning in Lower Secondary Schools in the Era of PISA and TIMSS på forlaget Springer
Kjell Skogen har skrevet boka "Læreren som talentutvikler" på forlaget Universitetsforlaget.
I: READING RESEARCH QUARTERLY, Online first
Kjell Skogen har skrevet kapitlet "Spesialpedagogikk og elever med enkeltvedtak " i Høihilder & Gulbrandsen (red):
Pedagogikk og elevkunnskap i Grunnskolelærerutdanningen på forlaget Gyldendal Akademisk.