Kjell Skogen har skrevet boka "Læreren som talentutvikler" på forlaget Universitetsforlaget.
Nye publikasjoner - Side 18
I: READING RESEARCH QUARTERLY, Online first
Kjell Skogen har skrevet kapitlet "Spesialpedagogikk og elever med enkeltvedtak " i Høihilder & Gulbrandsen (red):
Pedagogikk og elevkunnskap i Grunnskolelærerutdanningen på forlaget Gyldendal Akademisk.
I: Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy. online first
I: Clinical Linguistics & Phonetics, online first, Open Access
I: Journal of Fluency Disorders , online first
I: European Journal of Special Needs Education, online first
I: NeuroRehabilitation, online first
I: Journal of Experimental Child Psychology, online first
Karlsen, Midtlin, Taxt, & Næss har skrevet kapitlet "Kommunikasjonspartnere og kommunikasjonsstrategier" i Næss & Karlsen God kommunikasjon med ASK-brukere på forlaget Fagbokforlaget.
Kari-Anne Bottegaard Næss har skrevet kapitlet "God kommunikasjon med ASK " i Næss & Karlsen God kommunikasjon med ASK-brukere på forlaget Fagbokforlaget.
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Kurikularni pristup inkluzivnom obrazovanju" i Igric i suradnici: OSNOVE EDUKACIJSKOG UKLJUČIVANJA. ŠKOLA PO MJERI SVAKOG DJETETA JE MOGUĆA på forlaget Skolska knjiga.
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Policy and Practice towards Inclusion- From Historical Roots to Future perspectives towards Inclusive Education" i: Hensen & Beck (Hrsg): Inclusive Education. Internationale Strategien und Entwicklungen Inklusiver Bildung på forlaget Beltz Juventa.
Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen & Kjell Skogen har skrevet boka Kultur for tilpasset opplæring. skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid på forlaget Cappelen Damm AS.
Sven Nilsen & Camilla Herlofsen har skrevet kapitlet "The legal basis for special needs education in Norway: Changing policy principles" i Cameron & Thygesen (eds): Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice på forlaget Waxmann.
Jorun Buli-Holmberg har skrevet kapitlet "Transitions from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs" i Cameron & Thygesen (eds): Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice på forlaget Waxmann.
I: Scandinavian Journal of Educational Reseach online first
I Brain & Language. online first, open acess
I: Annals of Dyslexia, Online First
I Eating Disorders, online first
Denne boka har kommet i ny utgave på nytt forlag.
Siri Wormnæs har skrevet kapittelet: The UNESCO Flagship: The Right to Education for Persons with Disabilities: Towards Inclusion, i Kiuppis, Florian & Hausstatter, Rune Sarromaa: Inclusive education twenty years after Salamanca på forlaget Peter Lang.
Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr. 1 2015
Kristina Borgström, Janne Von Koss Torkildsen and Magnus Lindgren