Hovednavigasjon (hopp)
Hovedinnholdet (hopp)
Kontaktinformasjon (hopp)
UiO
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Hovednavigasjon
Søk i nettsidene til ILS
Søk
Forsiden ILS
Forskning
Studier
Livet rundt studiene
Tjenester og verktøy
Om instituttet
Personer
Tilbake til uio.no
Undernavigasjon
Meny
English website
For ansatte
Mine studier
KP
Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
Nasjonale prøver i lesing
NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
Osloprøven i norsk for vg1
PISA
PISA+
prelead
Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
ROSE: The Relevance of Science Education
SEAS
Skoledelse i digitale omgivelser
Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
TEDS-M 2008
Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
TIMSS Advanced
Understanding the nature of the technology- filled classroom
Universitetsskolesamarbeidet
Verktøy for veiledning
Visual Vocal Application (VIVA)
Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
yrkesretting-engelskundervisning
Forskning
Forskningsprosjekter fra A til Å
Accountability systems and uses of tests
KP
Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
Nasjonale prøver i lesing
NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
Osloprøven i norsk for vg1
PISA
PISA+
prelead
Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
ROSE: The Relevance of Science Education
SEAS
Skoledelse i digitale omgivelser
Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
TEDS-M 2008
Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
TIMSS Advanced
Understanding the nature of the technology- filled classroom
Universitetsskolesamarbeidet
Verktøy for veiledning
Visual Vocal Application (VIVA)
Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
yrkesretting-engelskundervisning
Forskning
>
Forskningsprosjekter fra A til Å
>
Accountability systems and uses of tests
Accountability systems and uses of tests (avsluttet)
For mer informasjon, se prosjektets engelske side
Publisert
24. sep. 2010 11:02
-
Sist endret
30. nov. 2017 09:05
Deltakere
Guri Nortvedt
Are Turmo
Eyvind Elstad
Øystein Guttersrud
Detaljert oversikt over deltakere
Involverte forskergrupper
Teachers’ Professional Development and Educational Change (TEPEC)