• Hovednavigasjon (hopp)
  • Hovedinnholdet (hopp)
  • Temanavigasjon (hopp)
  • Kontaktinformasjon (hopp)
Organisasjonsnavigasjon
Forsiden UiO Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
UiO UiO Universitetet i Oslo Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • For ansatte
  • English website
  • Meny
  • Søk
Hovednavigasjon
  • Forsiden ILS
  • Forskning
  • Studier
  • Livet rundt studiene
  • Tjenester og verktøy
  • Om instituttet
  • Personer
 
Undernavigasjon
  • Accountability systems and uses of tests
  • Achieving School Accountability in Practice (ASAP)
  • Ahelo
  • Co-constructing mathematics motivation in primary education - A longitudinal study in six European countries (MathMot)
  • Educational Management: Aspects Influencing Learning (EMAIL)
  • Evidence in Education Research and Assessment -Repercussions and Resonance (ERA)
  • Fagskriving i grunnopplæringen (FAGER)
  • Flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning
  • Human Rights Education in the Making
  • Hvordan brukes skjønnlitterære tekster i norsk på ungdomstrinnet? (ph.d.-prosjekt)
  • Hvordan skal jeg takle dette? Nyutdannede læreres utfordringer og strategier
  • ICCS 2009
  • ISSPP
  • KP
  • Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
  • Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
  • Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
  • Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
  • Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
  • Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
  • Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
  • Nasjonale prøver i lesing
  • NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
  • Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
  • Osloprøven i norsk for vg1
  • PISA
  • PISA+
  • prelead
  • Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
  • ROSE: The Relevance of Science Education
  • SEAS
  • Skoledelse i digitale omgivelser
  • Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
  • Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
  • Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
  • TEDS-M 2008
  • Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
  • Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
  • TIMSS Advanced
  • Understanding the nature of the technology- filled classroom
  • Universitetsskole­samarbeidet
  • Verktøy for veiledning
  • Visual Vocal Application (VIVA)
  • Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
  • yrkesretting-engelskundervisning
  • Forskning
  • Forskningsprosjekter fra A til Å
    • Accountability systems and uses of tests
    • Achieving School Accountability in Practice (ASAP)
    • Ahelo
    • Co-constructing mathematics motivation in primary education - A longitudinal study in six European countries (MathMot)
    • Educational Management: Aspects Influencing Learning (EMAIL)
    • Evidence in Education Research and Assessment -Repercussions and Resonance (ERA)
    • Fagskriving i grunnopplæringen (FAGER)
    • Flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning
    • Human Rights Education in the Making
    • Hvordan brukes skjønnlitterære tekster i norsk på ungdomstrinnet? (ph.d.-prosjekt)
    • Hvordan skal jeg takle dette? Nyutdannede læreres utfordringer og strategier
    • ICCS 2009
    • ISSPP
    • KP
    • Kunnskapsproduksjon og identitetskonstruksjon -skolen som del av ulike ungdommers oppvekstmiljø
    • Ledelse av reformarbeid i videregående skole- endringsverksted som metode (ChangeLead)
    • Linking Instruction and Student Achievement (LISA)
    • Linking Instruction and Student Experiences (LISE)
    • Linking Instruction in Science and Student Impact (LISSI)
    • Læreres responser på utdanningspolitikk: Ungdomstrinn i utvikling (TREP)
    • Lærerrollen i teknologistøttet læring og undervisning (ph.d.-prosjekt)
    • Nasjonale prøver i lesing
    • NORDMENT: Mentoring beginning teachers in Nordic countries
    • Norsklæreres undervisning i leseforståelsesstrategier og bruk av tekstbaserte spørsmål (PhD-prosjekt)
    • Osloprøven i norsk for vg1
    • PISA
    • PISA+
    • prelead
    • Professional Learning through Reflection promoted by Feedback and Coaching (PROFLEC)
    • ROSE: The Relevance of Science Education
    • SEAS
    • Skoledelse i digitale omgivelser
    • Skole – Museumssamarbeid om Utdanning for og gjennom Demokrati (SMUD)
    • Students’ Perceptions of Democracy, Politics and Citizenship Preparation in Upper Secondary Social Studies
    • Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO)
    • TEDS-M 2008
    • Theory and Practice in Teacher Education (TAPTE)
    • Tilpasset opplæring og vurdering – skolen som lærende organisasjon
    • TIMSS Advanced
    • Understanding the nature of the technology- filled classroom
    • Universitetsskole­samarbeidet
    • Verktøy for veiledning
    • Visual Vocal Application (VIVA)
    • Vocational and General Students’ Use of English in and out of school (VOGUE)
    • yrkesretting-engelskundervisning
Forskning > Forskningsprosjekter fra A til Å > Achieving School Accountability in Practice (ASAP)

Deltakere i Achieving School Accountability in Practice (ASAP)

Fra UiO

Navn Telefon E-post Emneord
Eyvind Elstad Professor +47 22857613 eyvind.elstad@ils.uio.no Lærerutdanning, Læring og utdanning, Utdanningsledelse, Kunnskap i skolen, Kvantitative utdanningsanalyser, Utdanningsreformer, Styring av skolen
Kirsten Sivesind Førsteamanuensis +47 22857609 kirsten.sivesind@iped.uio.no Pedagogikk, Utdanningsreformer, Organisering og styring av utddanning, Sammenliknende utdanningspolitikk, Læreplanstudier, Undervisning, Utdanningsledelse, Komparative og internasjonale utdanningsstudier

Andre deltakere

  • Stefan Thomas Hopman, University of Vienna
UiO > Det utdanningsvitenskapelige fakultet >
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning > Forskning >

Besøksadresse

Niels Henrik Abels hus (kart)
Moltke Moes vei 35
0851 OSLO

Postadresse

Postboks 1099
Blindern
0317 OSLO

Telefon, faks, e-post

22855070
22858241
ils-kontakt@ils.uio.no

Ansvarlig for denne siden

Webredaksjonen ved UV

Logg inn Logg ut meny
  • Administrer dette dokumentet