Faglige interesser
Engelskdidaktikk, norskdidaktikk, livsmestring i språkfag, dialogisk undervisning, klasseromsforskning ved bruk av videomateriale.
Doktorgradsprosjekt
Livsmestring på ungdomstrinnet. Et sammenliknende studie av implementeringen av livsmestring i språkfag [Arbeidstittel].
Prosjektet undersøker hvordan livsmestring operasjonaliseres og implementeres i språkklasserom på norske ungdomsskoler etter Fagfornyelsen (LK20), hvor dette begrepet ble en del av det tverrfaglige temaet «folkehelse og livsmestring». Prosjektets hovedmål er å undersøke hvordan elever og lærere ved norske ungdomsskoler forstår og erfarer undervisning knyttet til begrepet «livsmestring».
Bakgrunn
- 2022-d.d. Ph.d.-kandidat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), UiO.
- 2020- d.d. Lektor ved Marienlyst skole, Oslo kommune.
- Mastergrad i engelskdidaktikk fra Universitetet i Oslo: http://urn.nb.no/URN:NBN:no-82938.
- Lektorprogrammet, Universitetet i Oslo.