Anja Amundrud
Stipendiat
-
Institutt for pedagogikk

English version of this page
E-post
anja.amundrud@iped.uio.no
Telefon
+47 22840720
Rom
4358
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
0349 Oslo
Gaustadalléen 21
Forskningsparken
Postadresse
Postboks 1092 Blindern
0317 OSLO
Andre tilknytninger
Det utdanningsvitenskapelige fakultet
(Student)
Faglige interesser
- Dialogisk undervisning og utvikling av dialog i klasserommet
- Undervisning og læring med digitale læringsressurser
- Læreres praksisutvikling
Undervisning
- PED4331 - fordypningsemne
Arbeid og utdanning
- 2015 - 2017: Konsulent, seksjon for forsknings- og formidlingsstøtte, UiO
- 2016: Master i pedagogikk (kommunikasjon, design og læring), UiO
- 2009 - 2014: Lærer
- 2004 - 2009: Allmennlærerutdanning, Høgskolen i Oslo
Publikasjoner
- Amundrud, Anja Skrepstad & Rasmussen, Ingvill (2019). Embedding Microblogging Technology to Support Classroom Dialogue, In Kristine Lund; G Niccolai; Cindy E. Hmelo-Silver; G Gweon & Michael J. Baker (ed.), A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning in Collaborative Settings, 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 1. International Society of the Learning Sciences. ISBN 978-1-7324672-3-1. KAPITTEL. s 648 - 652
- Rasmussen, Ingvill; Amundrud, Anja Skrepstad & Ludvigsen, Sten Runar (2019). Establishing and maintaining joint attention in classroom dialogues: Digital technology, microblogging and ground rules, In Neil Mercer; Rupert Wegerif & Louis Major (ed.), The Routledge International Handbook of Research on Dialogic Education. Routledge. ISBN 9780429441677. 28. s 410 - 423
- Amundrud, Anja Skrepstad & Smørdal, Ole (2019). Developing Educational Technologies: The continuous Improvement of Talkwall.
- Rasmussen, Ingvill; Smørdal, Ole; Amundrud, Anja Skrepstad; Frøytlog, Jo Inge Johansen; Omland, Maren; Dolonen, Jan Arild & Warwick, Paul (2019). Dialogisk undervisning med digitale verktøy. Ressurser for lærere..
- Amundrud, Anja Skrepstad (2018). Multi-modelling dialogic skills: The use of multiple resources to support classroom dialogue.
Publisert 9. aug. 2017 14:48
- Sist endret 9. aug. 2017 14:48