Anja Amundrud

Bilde av Anja Amundrud
English version of this page
Telefon +47 22840720
Rom 4358
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Gaustadalléen 21 Forskningsparken 0349 Oslo
Postadresse Postboks 1092 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

  • Sosialt inkluderende energiomstilling
  • Utdanning for bærekraftig utvikling
  • Designbasert forskning
  • Dialogisk undervisning
  • Undervisning og læring med digitale læringsressurser
  • Læreres praksisutvikling

Utdanningsbakgrunn og arbeidshistorikk

  • 2017 – 2021: Doktorgradsstipendiat ved Institutt for Pedagogikk
  • 2015 – 2017: Konsulent, seksjon for forsknings- og formidlingsstøtte, UiO
  • 2016: Master i pedagogikk (Kommunikasjon, Design og Læring), UiO
  • 2009 – 2014: Lærer i grunnskolen
  • 2004 – 2009: Allmennlærerutdanning, Høgskolen i Oslo
Emneord: Pedagogikk, Digitale læringsomgivelser, Dialog i klasserommet

Publikasjoner

  • Amundrud, Anja; Smørdal, Ole & Rasmussen, Ingvill (2022). #Fact or #opinion: the educational design of a microblogging activity intended to engage students in productive interactions. Technology, Pedagogy and Education. ISSN 1475-939X. 31.
  • Amundrud, Anja; Smørdal, Ole; Zhang, Jianwei; Chen, Mei-Hwa; Kalir, Remi & Chen, Bodong [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2021). Advancing technology environments for learning communities. I Hmelo-Silver, Cindy E.; De Wever, Bram & Oshima, Jun (Red.), Proceedings of the 14th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning - CSCL 2021. International Society of the Learning Sciences, Inc.. ISSN 978-1-7373306-2-2. s. 239–248.
  • Rasmussen, Ingvill; Amundrud, Anja Skrepstad & Ludvigsen, Sten Runar (2019). Establishing and maintaining joint attention in classroom dialogues: Digital technology, microblogging and ground rules. I Mercer, Neil; Wegerif, Rupert & Major, Louis (Red.), The Routledge International Handbook of Research on Dialogic Education. Routledge. ISSN 9780429441677. s. 410–423. doi: 10.4324/9780429441677.
  • Amundrud, Anja Skrepstad & Rasmussen, Ingvill (2019). Embedding Microblogging Technology to Support Classroom Dialogue. I Lund, Kristine; Niccolai, G; Hmelo-Silver, Cindy E.; Gweon, G & Baker, Michael J. (Red.), A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning in Collaborative Settings, 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 1. International Society of the Learning Sciences. ISSN 978-1-7324672-3-1. s. 648–652.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 9. aug. 2017 14:48 - Sist endret 14. okt. 2021 13:16