Kjetil Horn Hogstad
Universitetslektor
-
Institutt for pedagogikk

English version of this page
E-post
k.h.hogstad@iped.uio.no
Telefon
+47 22844883
Rom
550
Treffetider
Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 7
Helga Engs hus
0317 Oslo
Postadresse
Postboks 1092 Blindern
0317 Oslo
Akademiske interesser
- Pedagogisk filosofi
- Post-dekonstruksjonistisk semiotikk
- Utdanningens ontologiske element
- Plastisitet
Undervisning
- Pedagogisk koordinator for førsteåret på pedagogikk bachelor
- Emneansvar for PED1001 og PED1002
Faglig bakgrunn
- Gjesteforsker ved École Normale Supérieure, Paris, Frankrike
- Bachelor, master og PhD i pedagogikk ved UV-fakultetet
- Utvekslingsopphold ved Université de Bourgogne, Dijon, Frankrike
- Nordisk språk og litteratur, jazzimprovisasjon og lærerutdanning ved UiS
Verv
- Styremedlem i International Network of Philosophers of Education
- Medlem i Programrådet
Tidligere aktiviteter
- The Plasticity of Bildung. Et semiotisk-materialistisk studie av danningsbegrepet
- Formativ vurderingspraksis i Canvas (prosjektleder) – pedagogisk utviklingsprosjekt for førsteåret i pedagogikk
Publikasjoner
-
Hogstad, Kjetil Horn (2022). ‘Plastic justice’: a metaphor for education. Ethics and Education. ISSN 1744-9642. doi: 10.1080/17449642.2022.2054539. Fulltekst i vitenarkiv
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). Is (It) Time to Leave Eternity Behind? Rethinking Bildung's Implicit Temporality. Journal of Philosophy of Education. ISSN 0309-8249. 55(4-5), s. 589–605. doi: 10.1111/1467-9752.12492. Fulltekst i vitenarkiv
-
Hogstad, Kjetil Horn (2020). Towards a Plastic Starting Point: Rethinking Ethical-Political Education with Catherine Malabou. I Strand, Torill (Red.), Rethinking Ethical-Political Education. Springer Nature. ISSN 978-3-030-49524-4. s. 153–166. doi: 10.1007/978-3-030-49524-4_10. Fulltekst i vitenarkiv
-
Hogstad, Kjetil Horn (2019). Can we kill the Bildung king? – The quest for a non-sovereign concept of Bildung. Educational Philosophy and Theory. ISSN 0013-1857. doi: 10.1080/00131857.2019.1707655.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2022). Bildung and plasticity - can the philosophy of Catherine Malabou help us reimagine our pedagogical concepts?
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). Education as Injustice.
-
Cruaud, Caroline & Hogstad, Kjetil Horn (2021). The Play of Play. Reframing ‘Play’ from a Semiotic Materialist Point of View.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). Plasticity and education. Educational Philosophy and Theory. ISSN 0013-1857. 53(10), s. 980–983. doi: 10.1080/00131857.2021.1938544.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). Plasticity and education – an interview with Catherine Malabou. Educational Philosophy and Theory. ISSN 0013-1857. 53(10), s. 1049–1053. doi: 10.1080/00131857.2021.1940140. Vis sammendrag
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). Aiming for the Unseen – Education and Plastic Selection. Vis sammendrag
-
Hogstad, Kjetil Horn (2021). En kjapp og grei vei til doktorgrad i pedagogikk.
-
Hogstad, Kjetil Horn & Grønsberg, Cindy (2021). Faglig autonomi i sentrum: Studentaktive læringsformer med obligatorisk hverandrevurdering.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2019). Dannelse.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2018). Towards a Plastic Starting Point: Rethinking Ethical-Political Education with Catherine Malabou.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2018). Sovereignty and Bildung.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2018). What are some pedagogical consequences of the ontology of plasticity?
-
Hogstad, Kjetil Horn (2018). On Becoming and Catherine Malabou's 'Voir Venir'.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2017). The Plasticity of Sustainability.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2017). Malabou og plastisitet.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2017). Epigenetics, cloning, and a unified life.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2017). Plasticity and time - towards a new thinking of pedagogy?
-
Hogstad, Kjetil Horn (2017). Catherine Malabous plastisitetsbegrep som grunnlag for pedagogisk forståelse.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2016). A pedagogy of plasticity.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2016). Catherine Malabou as a philosopher of education.
-
Hogstad, Kjetil Horn (2020). The Plasticity of Bildung - Towards a New Philosophy of Education. Faculty of Educational Sciences. ISSN 1501-8962. Vis sammendrag
Publisert 26. apr. 2016 11:19
- Sist endret 14. feb. 2022 12:20