Publisert 17. nov. 2016 11:06

Lærere og spesiallærere til elever med spesialundervisning i matematikk føler at de ikke strekker til og at elevene derfor ikke får den opplæringen de har krav på. Samarbeid mellom lærere og spesiallære forekommer sjeldent og dette går ut over elevene.

Publisert 8. sep. 2016 16:36

Barn som er adoptert fra utlandet kan være sårbare for å utvikle språk- og lesevansker. Det er viktig å være oppmerksom på hva barna forstår av ord og begreper allerede i barnehagen.

Publisert 14. apr. 2016 11:44

Ungdommer med lett grad av utviklingshemming har nære og gjensidige vennskap, viser ny forskning fra Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. En forklaring kan være at ungdommene ser ut til å ha lavere eller andre forventninger til vennskap, sammenlignet med jevnaldrende.