Masteroppgaver
Per 1. desember 2020 har åtte studenter levert masteroppgave i tilknytning til Mi Lenga-prosjektet. Ytterlige åtte studenter planlegger å levere i løpet av 2021 og tre i løpet av 2022. De skriver fagdidaktisk masteroppgave i engelsk, naturfag, norsk og samfunnsfag.
Leverte masteroppgaver (open access)
Abdulrahman, S. (2020). Flerspråklighet og identitetstekster: En studie av flyktningers bruk av sine flerspråklige ressurser i kreativ skriving [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Abuawad, R. (2019). Kultursensitiv undervisning: En studie om å anerkjenne og anvende elevers kulturelle og språklige bakgrunn som ressurs i et mangfoldig klasserom [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Dede, U., & Jahiri, B. (2020). "Du bygger hus med taket først": En kvalitativ studie om bruk av flerspråklighet for begrepslæring i samfunnsfag [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Iversen, C. S. (2020). «Det er veldig fristende å synge med, men så er man litt sånn ‘hm, kan jeg egentlig det?’»: En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers kritiske tilnærming til kontemporær, transspråklig sanglyrikk [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Reda, F. (2020). Arabisk i norskundervisningen: En studie av tilpasset opplæring for inkludering av flerspråklige elever [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Tessem, A. S. (2020). Fremstillinger av flerspråklighet og annet språklig mangfold: En kvalitativ innholdsanalyse av fire læreverk i norsk på Vg1 [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Roland, V. (2020). Flerspråklighet som en ressurs i samfunnsfagundervisningen: Arbeid med oversatte tekster [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Pågående masterprosjekter
Ayoubi, S. (under arbeid). Flerspråklighet som ressurs i arbeid med begrepslære i samfunnsfag (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Ellefsrud, E. M. (under arbeid). Bruk av flerspråklige ressurser i begrep- og ordlæring (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Hatvik, K. (under arbeid). Flerspråklighet som ressurs i lesing i samfunnsfagundervisning (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Rezvany, S. (under arbeid). English teachers´ use of and reflections around multilingual strategies (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Sadiku, D. R. (under arbeid). Flerspråklighet som en ressurs i leseprosessen i arbeid med noveller i norskfaget [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Sand, J. I. (under arbeid). Bruk av digitale virkemidler i undervisning av flerspråklige deltakere (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].
Sarwar, M. (under arbeid). Nyankomne elevers arbeid med flerspråklige multimodale tekster (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitet i Oslo].
Simonsen, C. D. (under arbeid). Flerspråklighet som ressurs i arbeid med litteratur i norskfaget (arbeidstittel) [Masteroppgave, Universitetet i Oslo].