Nani Teig

English version of this page
Rom NHA 611
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 0851 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Jeg jobber som postdoktor i prosjektet Teachers’ Effect on Student Outcome (TESO) og førsteamanuensis II i naturfagdidaktikk ved Høgskolen i Innlandet, Hamar.

Jeg har PhD fra Institutt for lærerutdanning og skoleforskning. Avhandlingen min bygger på forskning innen naturfagdidaktikk og internasjonale storskalaundersøkelser. Jeg er tildelt Bruce H. Choppin pris for beste doktorgradsavhandling fra the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).

Forskningsinteresser

Forskningsinteressene mine ligger hovedsakelig innenfor naturfagdidaktikk og storskalaundersøkelser:

  • utforskende arbeidsmåter
  • vitenskapelig resonnement og argumentasjon i naturfag
  • lærernes kompetanse og undervisningspraksis
  • vurderings- og læringsanalyse.

Utdanning

  • Doktorgrad i naturfagdidaktikk, 2019, Universitetet i Oslo, Norge.
  • Mastergrad i naturfagdidaktikk, 2011, the University of Texas at Austin, USA.
  • Diplom i anvendt statistisk modellering, 2011, the University of Texas at Austin, USA.
  • Bachelorgrad i fysikk, 2005, the State University of Malang, Indonesia.        

Pris og stipender

  • Global Education Award, 2021, Global Education Network Europe (GENE).
  • Bruce H. Choppin Dissertation Award, 2020, International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).
  • Visiting Researcher Award, Word Education Research Association (WERA), 2020.
  • Ambassador’s Awards for Academic Excellence, 2012, Den indonesiske ambassade i USA.
  • Graduate Dean’s Prestigious Fellowship, 2011, The University of Texas at Austin, USA.
  • Critical Thinking Educational Award, 2011, James Randi Educational Foundation, USA.
  • International Ford Fellowship, 2009-2011, Ford Foundation, USA.

Undervisning/Gruppeundervisning

Bacheloremne:

  • PPU3210: Undervisning og læringsforløp i naturfag.
  • PPU3220: Vurdering og tilpasset opplæring i naturfag.
  • PPU3510D: Undervisning og læring, faglig utvikling, klasse- og læringsledelse
  • PROF3025: Ledelse av elevers læring (naturfagenes fagdidaktikk).

Masteremne:

  • RDID4030: Naturfagdidaktikk fordypning.
  • NATDID4001: Naturfagene, forskning og skole.
  • NATDID4002: Naturfagene, forskning og samfunn.
  • DIFO4001: Didaktisk forskningsmetode: design og innsamling av data.
  • DIFO4015: Didaktisk forskningsmetode: analyse og framstilling av data.

 

Emneord: EKVA, PISA, TIMSS, Naturfagdidaktikk, Læring og utdanning, utforskende arbeidsmåter, loggfiler analyse

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris & Korsager, Majken [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2021). Et kritisk og konstruktivt blikk på naturfaget i norsk skole. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-04509-2. 263 s.

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 7. okt. 2015 09:43 - Sist endret 26. okt. 2021 11:05