Tor Colbjørnsen
Førstelektor
-
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning

English version of this page
E-post
tor.colbjornsen@ils.uio.no
Telefon
+47 22855283
Brukernavn
Besøksadresse
Moltke Moes vei 35
Niels Henrik Abels hus
0851 OSLO
Postadresse
Postboks 1099 Blindern
0317 OSLO
Publikasjoner
- Brandmo, Christian; Aas, Marit; Colbjørnsen, Tor & Olsen, Rolf (2019). Group coaching that promotes self-Efficacy and role clarity among school leaders. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. 65(2), s 195- 211 . doi: 10.1080/00313831.2019.1659406 Fulltekst i vitenarkiv.
- Colbjørnsen, Tor (2019). Like krav til nasjonal rektorutdanningen, men ulik prioritering fra tilbydere. Skolelederen. ISSN 0802-2062.
- Colbjørnsen, Tor (2019). Like krav til rektorutdanning, men ulik prioritering fra tilbydere. Skolelederen. ISSN 0802-2062. (1) Vis sammendrag
- Ottesen, Eli & Colbjørnsen, Tor (2016). Internationalisation in leadership education: Opportunities and challenges in an Erasmus Intensive Programme. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 10(4), s 166- 182 . doi: 10.5617/adno.3900
- Gunnulfsen, Ann Elisabeth & Colbjørnsen, Tor (2015). Forskningsinformert skoleledelse i praksis. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 99(2), s 124- 135
- Colbjørnsen, Tor (2014). Profesjonalisering og profesjonsutvikling av skoleledelse i Norge, I: Eyvind Elstad & Kristin Helstad (red.), Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02355-7. Del 4, kapittel 13. s 244 - 260
- Colbjørnsen, Tor (2011). Skoleeiers arbeid med vurdering - konsekvenser for ledelse i skolen, I: Jorunn Møller & Eli Ottesen (red.), Rektor som leder og sjef - om styring, ledelse og kunnskapsutvikling i skolen. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01797-6. Kapittel 5. s 95 - 116
- Ottesen, Eli; Colbjørnsen, Tor; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Hall, Jeffrey Brooks & Jensen, Ruth (2021). Fagfornyelsens forberedelser i praksis: Strategier, begrunnelser, spenninger.
- Colbjørnsen, Tor & Hall, Jeffrey Brooks (2017). Perceptions of the future and the past: A study of students' expectations in the National Leadership Program in Norway, and conducted leadership after having finished the program.
- Aas, Marit; Brandmo, Christian; Colbjørnsen, Tor & Olsen, Rolf (2016). Group coaching that promotes self-efficacy and role clarity among school leaders.
- Ottesen, Eli & Colbjørnsen, Tor (2013). Internationalisation in leadership education: Opportunities and challenges in an Erasmus Intensive Program.
Publisert 6. aug. 2010 09:13
- Sist endret 9. jan. 2019 14:24