Gunnar Bjørnebekk

Bilde av Gunnar Bjørnebekk
English version of this page
Telefon +47 22858067
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 Oslo

Faglige interesser

  • Atferdsproblemer blant barn og unge
  • Aggresjon
  • Motivasjon og læring
  • Motivasjon, personlighet og prestasjon
  • Evalueringsforskning

Undervisning

SPED4300 - Fordypning i psykososiale vansker

SPED4093 - Masteroppgave i spesialpedagogikk - Fordypning i psykososiale vansker

Bakgrunn

  • Professor ved ISP, UiO fra 2018
  • Seniorforsker (Forsker 1) ved Nasjonal utviklingssenter for barn og unge (www.nubu.no) og bistilling som professor II ved Institutt for Pedagogikk
  • Dr. polit i pedagogikk ved UiO i 2008. Avhandlingens tittel: Motivasjonsrelaterte faktorer og tid: Deres effekt på kognitive og affektive manifestasjoner
Emneord: Motivasjon, Læring, Aggresjon

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Bjørnebekk, Gunnar (2021). Motivasjon – motiver, læringsmiljø og orientering mot mål . Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202710248. 24 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Nygaard, Egil; Ystrøm, Eivind; Nes, Ragnhild Bang; Røysamb, Espen; Klomsten, Anne Torhild & Bjørnebekk, Gunnar [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2021). Effekt av det tverrfaglige temaet Folkehelse og livsmestring.
  • Nygaard, Egil; Nes, Ragnhild Bang; Ystrøm, Eivind; Klomsten, Anne Torhild; Bjørnebekk, Gunnar & Folstad, Siri Hausland [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2021). Evaluering av implementering av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring» i norske skoler.
  • Arnesen, Anne; Mjelve, Liv Heidi; Nyborg, Geir; Crozier, Ray; Bjørnebekk, Gunnar & Coplan, Robert (2020). Student-teacher relationships and (early) adolescents’ school engagement.
  • Brandmo, Christian; Bjørnebekk, Gunnar; Mononen, Riikka-Maija; Olsen, Rolf Vegar & Slungård, Kristin (2021). Læring, motivasjon, trivsel og tverrfaglige tema i fagfornyelsen: Teknisk rapport fra utviklingen av spørreskjema til elever og lærere. Universitetet i Oslo.
  • Brandmo, Christian; Bjørnebekk, Gunnar; Mononen, Riikka; Olsen, Rolf Vegar & Slungård, Kristin (2021). Læring, motivasjon, trivsel og tverrfaglige tema i fagfornyelsen: Teknisk rapport fra utviklingen av spørreskjema til elever og lærere. Universitetet i Oslo. ISSN 978-82-93847-05-2. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. okt. 2018 09:44 - Sist endret 30. okt. 2018 14:17